SKI5507 / SAĞLIK HİZMETLERİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Kendini tanıma, kendini tanımanın yolları, kendini tanıma egzersizleri[1] s 16-35, [3] s 26-31, [2] s 41-79, [4] s 41-45
2Davranış biçimleri (Pasif, atılgan, agresif, manüplatif davranış)[1] 137-145, [4] s 229-258
3Ben dili ve uygun istekte bulunma[4] s 219-228
4Empati ve empatik iletişim[4] s 84-97, [2] s 123-126, [3] s 37-38
5Bilişsel yönleri ile insan, bilişsel şemalar, bilişsel çarpıtmalar[5]s 1-36
6Stres ve stresle başetme[1] s 26-35, [3] s 65-70
7Problem çözme[2] s 323-345
8İletişimi etkileyen değişkenler, iletişim türleri, sosyal ve mesleki iletişim[4] s 32-44
9Kişilerarası iletişim, iletişim çatışmaları, çatışma çözümü[4] s 4-31,[2] s 80-169
10İletişim kuramları, terapötik iletişim kuramı, transaksiyonel analiz[4] s 58-83
11Özel durumlarda iletişim (çocuklar, terminal dönemdeki hasta ve ailesi, travma yaşamış birey ve ailesi vb.)[4] s 98-163, [2] s 80-169
12Hastane çalışanların motivasyonu,  
13Hastane çalışanların kuruma bağlılığı 
14Liderlik