SKI5507 / SAĞLIK HİZMETLERİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM

Dersin Öğrenme Çıktıları

 
Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler 
1Kendini tanımanın hasta, hasta yakını ve çalışan iletişimi açısından önemini tartışabilir
2İnsan davranış özelliklerini (pasif, agresif, manipülatif, atılgan) sayabilir
3Atılgan davranış geliştirme yollarını sayabilir
4Atılgan davranış sergileyebilir
5Ben dili ile geri bildirim ve 4R tekniği ile istek iletmenin sosyal ilişkilerdeki etkisini sayabilir
6Kişilerarası ilişkilerde empatiği uygulayabilir
7Bilişsel ve duyuşsal yönüyle insan kavramını tanımlayabilir
8Stresle baş etmeyi ve problem çözmeyi tartışabilir
9Baş etme ve problem çözme yollarını örnek durumlara uygulayabilir
10Kişilerarası ilişkilerde iletişim çatışmalarını sayabilir
11İletişim sürecini etkileyen faktörleri sayabilir
12Çatışma çözümünde uygun stratejiyi izleyebilir
13Çalışan ile hasta ve hasta yakını arasında iletişimin önemini açıklayabilir
14Örnek durumlar üzerinde çalışan ve hasta ilişkisini irdeleyebilir
15Bilişsel çarpıtmaların kişilerarası ilişkilerde yarattığı sorunları tartışabilir