SNF5107 / KAVRAM YANILGILARININ TEŞHİS VE TEDAVİSİ TEZSİZ YL

DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER

  
Dersin Kodu Dersin Yarıyılı/Yılı   Dersin Türü   Dersin Seviyesi   Dersin Öğretim Dili
     
  
Dersin Adı Teori Uygulama AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Amacı
Dersin Kısa İçeriği
Önkoşullar

DERSİN HEDEFLERİ
 
DERSİN HEDEFLERİ 
1Kavramların genel tanımları, kavramları sınıflandırabilme ve kavramların sahip oldukları genel özellikler.
2Kavram öğrenme (geliştirme) süreçleri, davranışçılara ve bilişselcilere göre kavram öğretiminin doğası ve kavram oluşturma ve kavram kazanma süreçleri.
3Kavram geliştirmede kullanılan zihinsel süreçler ve kavram öğretimini sınıflandırabilme (Sunuş ve Buluş yoluyla kavram öğretimi).
4Alternatif (ilk ve yanlış) kavramlar, kavram yanılgıları ve oluşma nedenleri ile kavramsal değişim süreci.
5Kavramsal değişim yaklaşımı ve bu yaklaşımın kullanılabilmesi için gerekli şartlar.
6Yapılandırmacı öğrenme anlayışında düzenleme süreci ve bu sürecin oluşabilmesi için gerekli şartlar.
7Yapılandırmacı öğrenme anlayışı ile kavramsal değişim yaklaşımı arasındaki ilişkiler ve karşılaştırmalar.
8Mevcut kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılan değerlendirme teknikleri (ilk ve son teşhis süreci).
9İlk teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlama ve uygulama.
10Belirlenen kavram yanılgılarının dersin öğretim sürecine nasıl edileceği ve bunun için gerekli olan öğretim model, yöntem ve teknikleri.
11Kavram yanılgılarının giderilerek düzenleme sürecinin başarıyla sonlandırılması için gerekli ispat şartının doğası ve bu şartı oluşturma süreci.
12Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 4 aşamalı modele uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlama ve uygulama (tedavi süreci).
13Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 5E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlama ve uygulama (tedavi süreci).
14Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 7E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlama ve uygulama (tedavi süreci).
15Son teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlama ve uygulama.
 
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ DERSİN YÜZDESİ
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi