1 | 2005 - 2018 fen bilimleri dersi öğretim programlarının incelenmesi ve karşılaştırılması. | MoNE (Turkish Ministry of National Education) (2005-2018). Primary school science course curriculum. Ankara: Directorate of Textbooks Publishing. |
2 | Piaget ve 'bilişsel gelişim teorisi'ni analiz etme. | Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi: Ankara. |
3 | Piaget ve 'şema teorisi'ni analiz etme. | Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi: Ankara. |
4 | Vygotsky ve ‘sosyo-kültürel gelişim teorisi'ni analiz etme. | Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi: Ankara. |
5 | Yapılandırmacı yaklaşımın felsefi paradigmalarını inceleme. | Akgün, Ş. (1996). Fen Bilgisi Öğretimi. Zirve Ofset: Giresun. |
6 | Yapılandırmacı yaklaşımın anlamı ve işlevlerini tartışma. | Bahar, M. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegem A Yayıncılık: Ankara. |
7 | Yapılandırmacı yaklaşımın temel özelliklerini ve bu yaklaşımdaki öğrenme sürecini analiz etme. | Saban, A. (2002). Öğrenme Öğretme Süreci Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. |
8 | Bilimsel süreç becerilerini inceleme (programın beceri boyutu). | Kaptan, F. (1998). Fen Bilgisi Öğretimi. Anı Yayıncılık: Ankara. |
9 | Yaşam ve mühendislik becerilerini inceleme (programın beceri boyutu). | Kesercioğlu, T. ve M. Aydoğdu. (2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Anı Yayıncılık: Ankara. |
10 | Beceri kazandırma sürecini analiz etme. | Anagün, Ş. S. ve N. Duban (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. Anı Yayıncılık: Ankara. |
11 | Tutum, motivasyon, değerleri inceleme (programın duyuş boyutu). | Çepni, S. ve E. Çil. (2011). Fen ve Teknoloji Programı İlköğretim 1. ve 2. Kademe Öğretmen El Kitabı. Pegem A Yayıncılık: Ankara. |
12 | Duyuşsal özellikleri kazandırma sürecini analiz etme. | Anagün, Ş. S. ve N. Duban (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. Anı Yayıncılık: Ankara. |
13 | Fen eğitiminde sosyo-bilimsel konuların ele alınışı, öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi. | Topçu, M. S. (2017). Socio-scientific issues and teaching. Ankara: Pegem-A Publishing. |
14 | Fen eğitiminde sürdürülebilirlik kavramı, bu kavram içeriğinin öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi. | Topçu, M. S., Muğaloğlu, E. Z. & Güven, D. (2014). Socioscientific issues in science education: The case of Turkey. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(6), 2327-2348. |