SNT5116 / İLKOKULDA FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ TEZSİZ YL

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
12005 - 2018 fen bilimleri dersi öğretim programlarının incelenmesi ve karşılaştırılması.MoNE (Turkish Ministry of National Education) (2005-2018). Primary school science course curriculum. Ankara: Directorate of Textbooks Publishing.
2Piaget ve 'bilişsel gelişim teorisi'ni analiz etme.Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi: Ankara.
3Piaget ve 'şema teorisi'ni analiz etme.Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi: Ankara.
4Vygotsky ve ‘sosyo-kültürel gelişim teorisi'ni analiz etme.Senemoğlu, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi: Ankara.
5Yapılandırmacı yaklaşımın felsefi paradigmalarını inceleme.Akgün, Ş. (1996). Fen Bilgisi Öğretimi. Zirve Ofset: Giresun.
6Yapılandırmacı yaklaşımın anlamı ve işlevlerini tartışma.Bahar, M. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegem A Yayıncılık: Ankara.
7Yapılandırmacı yaklaşımın temel özelliklerini ve bu yaklaşımdaki öğrenme sürecini analiz etme.Saban, A. (2002). Öğrenme Öğretme Süreci Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
8Bilimsel süreç becerilerini inceleme (programın beceri boyutu).Kaptan, F. (1998). Fen Bilgisi Öğretimi. Anı Yayıncılık: Ankara.
9Yaşam ve mühendislik becerilerini inceleme (programın beceri boyutu). Kesercioğlu, T. ve M. Aydoğdu. (2005). İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Anı Yayıncılık: Ankara.
10Beceri kazandırma sürecini analiz etme.Anagün, Ş. S. ve N. Duban (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. Anı Yayıncılık: Ankara.
11Tutum, motivasyon, değerleri inceleme (programın duyuş boyutu).Çepni, S. ve E. Çil. (2011). Fen ve Teknoloji Programı İlköğretim 1. ve 2. Kademe Öğretmen El Kitabı. Pegem A Yayıncılık: Ankara.
12Duyuşsal özellikleri kazandırma sürecini analiz etme.Anagün, Ş. S. ve N. Duban (2014). Fen Bilimleri Öğretimi. Anı Yayıncılık: Ankara.
13Fen eğitiminde sosyo-bilimsel konuların ele alınışı, öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi.Topçu, M. S. (2017). Socio-scientific issues and teaching. Ankara: Pegem-A Publishing.
14Fen eğitiminde sürdürülebilirlik kavramı, bu kavram içeriğinin öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi.Topçu, M. S., Muğaloğlu, E. Z. & Güven, D. (2014). Socioscientific issues in science education: The case of Turkey. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(6), 2327-2348.