SNT5116 / İLKOKULDA FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ TEZSİZ YL

Dersin Öğrenme Çıktıları

 
Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler 
1Fen eğitiminin ve fen programlarının dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimini bilme.
2Fen bilimlerinin ve teknolojinin tanımı bilme. Fen bilimleri içeriğindeki bilgi yapılarını bilme. Fen öğretiminin amaçlarını bilme.
3Davranışçı ve bilişselci kuram ile bu kuramlar arasındaki farkları bilme. Bilişsel öğrenme teorileri ve fen öğretimine olan katkılarını anlayabilme.
4Yapılandırmacı öğrenme teorisinin fen öğretimine olan yansımalarını bilme.
5Fen eğitiminde bilimsel süreç becerilerini ve öğrencilerin BSB’ni belirleme çalışmalarını bilme.
6Fen eğitiminde bireysel farklılıkları ve öğrenme stillerini (Kolb) bilme ve belirleyebilme.
7İlkokul fen bilimleri dersi öğretim programının temellerini bilme. 2005 ve 2018 fen programlarının karşılaştırabilme.
8İlkokul fen bilimleri dersi öğretim programının vizyonu ve fen okuryazarlığını bilme. İlkokul fen bilimleri dersi öğretim programının amaçları bilme.
9İlkokul fen bilimleri dersi öğretim programında öngörülen öğretim stratejileri ve alternatif ölçme değerlendirme teknikleri bilme.
10İlkokul fen bilimleri dersi öğretim programının organizasyon yapısını ve belirlenen bilgi öğrenme alanlarını, içeriklerini ve üniteleri bilme.
11İlkokul fen bilimleri dersi öğretim programının organizasyon yapısını ve belirlenen beceri öğrenme alanlarını, içeriklerini bilme.
12İlkokul fen bilimleri dersi öğretim programının organizasyon yapısını ve belirlenen duyuş öğrenme alanlarını, içeriklerini bilme.
13Sosyo-bilimsel konuların ne olduğunu bilir ve bu içeriği fen derslerine entegre ederek öğretimini ve değerlendirmesini yapar.
14Sürdürülebilirlik kavramının ne anlama geldiğini bilir ve bu kavram içeriğini fen derslerine dahil ederek öğretimini ve takibini yapar.