SNT5117 / İLKOKULDA YAPILANDIRMACI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM ORTAMLARI TEZSİZ YL

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Yapılandırmacı varsayımlar ve bakış açıları Refik Turan Ali Murat Sünbül Hakan Akdağ (2014). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar I. Ankara: Pegem Yayıncılık
2John Dewey ve yapılandırmacılıkFernando, S. Y., & Marikar, F. M. (2017). Constructivist Teaching/Learning Theory and Participatory Teaching Methods. Journal of Curriculum and Teaching, 6(1), 110-122. Ültanir, E. (2012). Yapılandırmacı yaklaşıma epistemolojik bir bakış: Dewey, Piaget ve Montessori'de yapılandırmacı öğrenme
3Piaget ve yapılandırmacılıkAckermann, E. (2001). Piaget’s constructivism, Papert’s constructionism: What’s the difference. Future of learning group publication, 5(3), 438. Amineh, R. J., & Asl, H. D. (2015). Review of constructivism and social constructivism. Journal of Social Sciences, Literature and Languages, 1(1), 9-16. Fosnot, C. T., & Perry, R. S. (1996). Constructivism: A psychological theory of learning. Constructivism: Theory, perspectives, and practice, 2(1), 8-33.
4Vygotsky, yapılandırmacılık ve sosyal bilgiler öğretim ortamlarına yansımalarıLiu, C. H., & Matthews, R. (2005). Vygotsky's Philosophy: Constructivism and Its Criticisms Examined. International education journal, 6(3), 386-399. Fosnot, C. T., & Perry, R. S. (1996). Constructivism: A psychological theory of learning. Constructivism: Theory, perspectives, and practice, 2(1), 8-33.
5Yapılandırmacı yaklaşımda motivasyon ve öz düzenlemeSchunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri.
6İlkokulda yapılandırmacı sosyal bilgiler öğrenme ortamlarının temel özellikleriSchunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri. Şimşek, S. (2016). Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenleri için sosyal bilgiler öğretimi . Ankara: Anı.
7İlkokulda yapılandırmacı sosyal bilgiler öğrenme ortamlarında APA öğrenci merkezli ilkelerSchunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri. Öztürk, C. (2009). Sosyal bilgiler öğretimi. Pegem a yayıncılık: Ankara.
8İlkokulda yapılandırmacı sosyal bilgiler öğrenme ortamları için alternatif yaklaşımlarSchunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri. Safran, M. (2009). Sosyal bilgiler öğretimi. Pegem a yayıncılık: Ankara
9İlkokulda yapılandırmacı sosyal bilgiler öğrenme ortamları için alternatif yaklaşımlarRefik Turan Ali Murat Sünbül Hakan Akdağ (2014). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar I. Ankara: Pegem Yayıncılık Schunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri.
10İlkokulda yapılandırmacı sosyal bilgiler öğretim ortamları planlama örneklerinin incelenmesiRefik Turan Ali Murat Sünbül Hakan Akdağ (2014). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar I. Ankara: Pegem Yayıncılık Schunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri.
11İlkokulda yapılandırmacı sosyal bilgiler öğretim ortamları planlama örneklerinin incelenmesiRefik Turan Ali Murat Sünbül Hakan Akdağ (2014). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar I. Ankara: Pegem Yayıncılık Schunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri.
12İlkokulda yapılandırmacı sosyal bilgiler öğretim ortamları planlama örneklerinin incelenmesiRefik Turan Ali Murat Sünbül Hakan Akdağ (2014). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar I. Ankara: Pegem Yayıncılık Schunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri.
13İlkokulda yapılandırmacı sosyal bilgiler öğretim ortamları planlama örneklerinin incelenmesiRefik Turan Ali Murat Sünbül Hakan Akdağ (2014). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar I. Ankara: Pegem Yayıncılık Schunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri.
14İlkokulda yapılandırmacı sosyal bilgiler öğretim ortamları planlama örneklerinin incelenmesiRefik Turan Ali Murat Sünbül Hakan Akdağ (2014). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar I. Ankara: Pegem Yayıncılık Schunk, D. H. (2009). Öğrenme teorileri.