| Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler | Seviyesi |
1 | Osmanlı medreselerinde mineraloji, jeoloji ve ziraat eğitimi hakkında bilgi sahibi olunması. | 2 |
2 | Osmanlı medreselerinde coğrafya eğitimi hakkında bilgi sahibi olunması. | 2 |
3 | İbni Haldun Çağı (17. yüzyıl) Islahatlar dönemi, İbni Haldunculuğun Yükselişi, Katip Çelebi, hezarfen Hüseyin Efendi, Müneccimbaşı Ahmed Dede, Naima, Toplumsal Eleştiri ve Pragmatik Okul ve Veysi hakkında bilgi sahibi olunması. | 3 |
4 | İbni Haldun Çağı (17. yüzyıl)Koçi Bey, Nabi, Defterdar Sarı Mehmed Paşa, Bilimsel Devrim ve Türkiye, İbni Haldunculuğun Etkileri, Yeni Bilime Giriş, 17. yy da Avrupada bilim ve felsefe hakkında bilgi sahibi olunması. | 3 |
5 | Yeni bir uygarlığın alacakaranlığında (18. yüzyıl) Gelenekçiliğin ve Yenilikçiliğin Doğuşu, Gelenekçiler, Saçaklızade, Müstakimzade, Sünbülzade Vehbi hakkında bilgi sahibi olunması. | 3 |
6 | Yeni bir uygarlığın alacakaranlığında (18. yüzyıl) Yenilikçiler, Yirmisekiz Mehmed Çelebi, Yanyalı Esad Efendi, İbrahim Müteferrika, Erzurumlu İbrahim Hakkı, Moralı Penah Süleyman Efendi, Ali Aziz Efendi, Ali Ufki Bey ile Dimitrie Cantemir, Rumlarda Bilim ve Felsefe hakkında bilgi sahibi olunması. | 3 |
7 | Düşünürler ve akımlar: Münif Paşa, Ahmed Vefik Paşa, Edhem Pertev Paşa hakkında bilgi sahibi olunması. | 3 |
8 | Düşünürler ve akımlar: Namık Kemal, Beşir Fuad, Hoca Tahsin Efendi hakkında bilgi sahibi olunması. | 3 |
9 | Düşünürler ve akımlar: Şemseddin Sami, Ahmed Midhat Efendi, Ahmed Cevdet Paşa ve ailesi hakkında bilgi sahibi olunması. | 3 |
10 | Düşünürler ve akımlar: Salih Zeki Bey, Subhi Edhem Bey, Filozof Rıza Tevfik Bey hakkında bilgi sahibi olunması. | 3 |
11 | Düşünürler ve akımlar: İslamcılık-Türkçülük, Ahmed Rıza Bey, Ahmed Muhiddin, Siyasi ve Felsefi Bir Araç olarak Şiir hakkında bilgi sahibi olunması. | 3 |
12 | II. Abdülhamid devrinde eğitim ve öğretim hakkında bilgi sahibi olunması. | 3 |
13 | II. Abdülhamid devrinde yüksek öğretim hakkında bilgi sahibi olunması. | 2 |
14 | II. Abdülhamid devrinde açılan diğer çeşitli okullar hakkında bilgi sahibi olunması. | 2 |