TMP6102 / TÜRK MÜZİĞİNDE TOPLU İCRA TEKNİKLERİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Bireysel çalgı sisteminin öğretilmesi. Toplu icra dinleti örnekleri, s.33
2Bireysel çalgı sistemi sonrası diğer çalgılar eşliğinde çalmanın detaylandırılması. Trt arşiv görsel kayıtları, s.52
3Toplu icra stillerinin ana başlıklar halinde anlatılması.Türk Mûsıkîsinde Kompozisyon ve Beste Biçimleri. Fasıl Müziği bilgileri s.161-178
4Makamsal boyutlarıyla toplu icra tekniklerinin anlatılması.Türk Müziğinde Kârı Natık formu eserleri ile makamsal icra örnekleri, s.23-58
5Toplu icra ile birlikte dikkat edilmesi gereken “nüans” kavramının öğretilmesi.Trt Nota Arşivleri, s.44-46
6Türk Sanat müziği repertuarından örnekler. Türk Sanat müziği formları.Kültür Bakanlığı Nota arşivi, Darülelhân Külliyatı, s.25-32
7Müzikal duyarlılık ve seslendirme (icra etme)Aytaç Ergen Nota Arşivi, s.11-19
8Farklı makam ve türlerde eserlerin icrası.Arel Hüseyin Sadettin, Türk Mûsikîsi Nazariyatı Ders kitabı içerisinde yer alan eser örneklemleri, s.30
9“Saz semaisi” formunun toplu icra tekniğinin oluşturulmasıDarülelhân Külliyatı 2. Fihrist,s.65
10“Peşrev” formunun toplu icra tekniğinin oluşturulmasıDarülelhân Külliyatı 4. Fihrist, s.54
11“Longa” formunun toplu icra tekniğinin oluşturulmasıTürk Mûsıkîsinde Kompozisyon ve Beste Biçimleri, Longa formu eser örnekleri, s.58-60.
12“Fasıl” formlarında toplu icra tekniğinin nasıl olması gerekliğinin anlatılması.Zekai Dede Külliyatı Klasik nota takım örneği, s.25-29
13“Mevlevi Ayini” formunun toplu icra stili hakkında eserlere yer verilmesi.Mevlevi âyini form örnekleri, s.40-45
14Toplu icra çalımlarında “partisyon” çalımı hakkında bilgi verilmesi ve uygulanması.Mevcut nota arşivleri, s.71-74