1 | Dilbilimin tanımı alanları, yan alanları ve diğer bilim dallarıyla olan ilişkisi | [1] s.1-8; [2] s.4-16 |
2 | Metin kavramının tanımı, metin ile dilbilimin ilişkisi ve metindilbilimin çalışma alanları | [1] s.9-16; [3] s.9-17 |
3 | İletişimin temel birimi metin ve metnin temel birimi sözcenin kavranması, tümce ile sözce, sözce ile söylem kavramlarının açıklanması | [1] s.17-21; [2] s. 19-34; [3] s.16-17 |
4 | Metin dilbilimin kısa tarihçesi ve metin dilbilime katkı sağlayan önemli kişileri | [1] s.21-32; [2] s. 35-46; [3] s.17-23 |
5 | Sözbilim kuramının açıklanması ve uygulamaları | [1] s.33-44; [2] s. 47-51; [3] s.24-36 |
6 | Jakobson’un iletişim şeması ve dilin işlevleri | [1] s.33-46; [2] s. 47-52; [3] s.17-23 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Beaugrande ve Dressler’in Metinsellik ölçütleri | [1] s.56-68; [2] s. 69-72; [3] s.58-69 |
9 | Beaugrande ve Dressler’in Metin Üretim evreleri | [1] s.56-69; [2] s. 73-81; [3] s.58-65 |
10 | Metin ton, tip ve türleri | [1] s.70-79; [2] s. 82-93; [3] s.66-81 |
11 | Metin türlerine ilişkin örnekler ve uygulamalar | [1] s.43-51; [2] s. 82-97; [3] s.82-93 |
12 | Ders kitaplarındaki metinler ve metinlerin türlerini temsil yeterliklerine ilişkin örnek metinlerin incelenmesi | |
13 | Ders kitaplarındaki metinler ve metinlerin türlerini temsil yeterliklerine ilişkin örnek metinlerin incelenmesi | |
14 | Genel değerlendirme | |