1 | Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar belirtilir. | |
2 | Çocuk ve gençlik edebiyatına ilişkin temel kavramlar açıklanır. Öncelikle “sanat” ve “edebiyat” kavramlarının insan yaşamındaki önemine, eğitim – öğretim ortamlarındaki yerine değinilir. “Çocuk” ve “gençlik” kavramları açıklanarak genel bir “çocuk ve gençlik edebiyatı” çerçevesi çizilir. | Sever, Sedat. (2008). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık. |
3 | “Çocuk ve gençlik edebiyatı nedir; yetişkin edebiyatı ile farklılıkları ve benzerlikleri nelerdir?” adlı konu başlığı, örnek yapıtların tanıklığında işlenir. | Dilidüzgün, Selahattin. (2004). Çağdaş Çocuk Yazını. İstanbul: Morpa Yayını. |
4 | “Çocuk ve gençlik edebiyatının çocuğun ve gencin gelişim sürecindeki yeri nedir?” sorusuna yanıt oluşturulur. | Sever, Sedat. (2013). Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. İzmir: Tudem Yayınları. |
5 | Nitelikli çocuk ve gençlik yazını yapıtlarında bulunması gereken dış yapı özellikleri, olumlu ve olumsuz örnekler eşliğinde açıklanır. | Sever, Sedat. (2008). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık. |
6 | Nitelikli çocuk ve gençlik yazını yapıtlarında bulunması gereken iç yapı özelliklerinden konu, çatışmalar, tema/izlek, konu yapılandırmasını zayıflatan öğeler, olumlu ve olumsuz örnekler eşliğinde açıklanır. | Sever, Sedat. (2008). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık. |
7 | Nitelikli çocuk ve gençlik yazını yapıtlarında bulunması gereken iç yapı özelliklerinden “iletiler”, “plan”, “dil ve anlatım özellikleri” ile ”çocuk kitaplarında bulunması gereken eğitsel özellikler” açıklanır. | Sever, Sedat. (2008). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık. |
8 | Milli Eğitim Temel Yasası ve Çocuk Hakları Sözleşmesi gündeme getirilerek bu bağlamda çocuk kitaplarından olumlu-olumsuz örnekler sunulur. İç yapı ve dış yapı özellikleriyle ilgili genel bir değerlendirme yapılır. | Sever, Sedat. (2008). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayıncılık. |
9 | Çocuk kitaplarının bugünkü durumu ve gelecekteki hedefleri tartışılır. | Neydim, Necdet. (2003). Çeviri Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Bu Yayını. |
10 | Çocuk kitaplarının değerlendirilmesi. (Uygulama) | |
11 | Çocuk kitaplarının değerlendirilmesi. (Uygulama) | |
12 | Çocuk kitaplarının değerlendirilmesi. (Uygulama) | |
13 | Çocuk kitaplarının değerlendirilmesi. (Uygulama) | |