1 | Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar belirtilir. | |
2 | Dil becerileri, dinleme becerisi ve dinlemenin diğer dil becerileriyle ilişkisi | Cüceloğlu, Doğan. (2017). İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
3 | Duyum, algı, işitme ve dinlemeye ilişkin kavramlar | Nichols, Michael P. (2016). Dinleme Sanatı. İstanbul: Kuraldışı Yayınları. |
4 | Dinleme süreci ve dinleme becerisini geliştirme uygulamaları | Cihangir, Zeynep. (2015). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
5 | Dinleme becerisinin Türkçe Öğretim Programı ile Türkçe ders kitaplarındaki görünümleri | |
6 | Türkçe derslerinde kullanılabilecek nitelikli dinleme/izleme araçlarından örnekler | Doğan, Yusuf. (2016). Dinleme Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. |
7 | Dinleme becerisini geliştirmeye yönelik etkinliklerin tasarlanması | Doğan, Yusuf. (2016). Dinleme Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. |
8 | Ara sınav | |
9 | Türkçe dersinde dinleme becerisine odaklı geliştirilen ders içeriklerine yönelik öğrenci sunumları | |
10 | Türkçe dersinde dinleme becerisine odaklı geliştirilen ders içeriklerine yönelik öğrenci sunumları | |
11 | Türkçe dersinde dinleme becerisine odaklı geliştirilen ders içeriklerine yönelik öğrenci sunumları | |
12 | Türkçe dersinde dinleme becerisine odaklı geliştirilen ders içeriklerine yönelik öğrenci sunumları | |
13 | Dinleme eğitiminde ölçme-değerlendirme teknikleri ve bunlara ilişkin örnek uygulamalar | Cihangir, Zeynep. (2015). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
14 | Genel değerlendirme | |