1 | Yazma becerisini kuramsal boyutlarıyla açıklama |
2 | Yazılı metin türleri konusunda bilinçlendirmek |
3 | Yazı ve yazma arasındaki farkı kavratmak |
4 | Yazılı ve sözlü metin kavramlarının ayrımlarını kavratmak |
5 | Yazma eyleminin edim olduğunu ve diğer temel dil becerileriyle ilişkisinin olduğunu kavratmak |
6 | Yazma süreçleri ve etkinlikleri konusunda bilgilendirmek ve uygulatmak |
7 | Metin üretme evrelerini bildirmek |
8 | Metin türlerinin farkına vardırmak |
9 | Türüne özgü metin oluşturmak |
10 | Metin oluşturma yöntem ve tekniklerini bildirmek |
11 | Uygulama çalışmalarıyla öğretmen adaylarının hem öğrenen hem de öğretici kişi olma bilincini geliştirmek |
12 | İletişim ögelerini bilmek ve metinsellik ölçütlerini kavratmak |
13 | Metni iletişim bağlamında değerlendirmek |
14 | Uygulamalarla her türde metin ve türüne uygun metin oluşturma alışkanlığı kazandırmak |
15 | Duygu, düşünce ve gözlemlerini yazıyla aktarabilme becerilerini geliştirmek |