1 | Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması |
2 | Düşüncelerin betimlenmesi, açıklanması ve örneklerle savunulması, kanıtlanması vb. türden konuşma becerisinin düşünsel temellerinin açıklanması |
3 | Konuşma organları, diyafram kontrolü (diyafram nefesi) ve doğru nefes almaya ilişkin bilgilerin öğrenilmesi; bu konulara ilişkin uygulamaların yapılması |
4 | Nefes ve ses çalışmalarına ilişkin alıştırmaların bilinmesi ve uygulanması |
5 | Diksiyona uygun sesli okuma ve konuşma alıştırmalarının yapılması |
6 | Türkçe dersi Öğretim Programında sunulan konuşma becerisine ilişkin açıklamaların, etkinlik ve uygulamaların öğrenilmesi; incelenmesi |
7 | Ortaokul öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi |
8 | ürkçeyi doğru ve kurallarına uygun olarak konuşan, üretken ve katılımcı bireyleri yetiştirebilmek için öğrencileri ne tür etkinliklerle buluşturmak gerektiğinin öğrenilmesi |