1 | Konuşma becerisine ilişkin kuramsal içerik (konuşma becerisinin değişkenlerini açıklayan bilimsel çalışmaları tanıma; inceleme); konuşma organları, diyafram kontrolü (diyafram nefesi) ve doğru nefes alma uygulamaları | Onan, Bilginer. (2011). Anlama Sürecinde Türkçenin Yapısal İşlevleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
2 | Nefes ve ses çalışmalarına ilişkin alıştırmalar; diksiyona uygun sesli okuma ve konuşma alıştırmaları; vurgu ve tonlama uygulamaları | Topçuoğlu, Fulya. ve Özden, Mehtap. (2012). Diksiyon ve Konuşma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. |
3 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar; konuşma içeriğinin düzenlenmesi ve konuşma metni hazırlama; konuşmayı etkileyen unsurlar, konuşmacıda bulunması gereken özellikler, konuşmanın fiziksel ve zihinsel unsurları | Kurudayıoğlu, Mehmet. (2011). Konuşma Eğitimi. İstanbul: Kriter Yayınevi. |
4 | Türkçe dersi Öğretim Programı’nda sunulan konuşma becerisine ilişkin açıklamalar, etkinlik ve uygulamalar; konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve araçları | Oğuzkan, Ferhan., Kavcar, Cahit. ve Hasırcı, Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi (Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin). Ankara: Anı Yayıncılık. |
5 | Ortaokul öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve teknikler (Alanyazın taraması yapılarak ulaşılan bilgilerin sınıf ortamında paylaşılması) | Sever, Sedat. Kaya, Zekeriya. ve Aslan, Canan. (2011) Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: Tudem Yayınları. |
6 | Türkçeyi doğru ve kurallarına uygun olarak konuşan, üretken ve katılımcı bireyleri yetiştirebilmek için uygulanabilecek etkinlikler (Alanyazın taraması yapılarak ulaşılan bilgilerin sınıf ortamında paylaşılması) | Sever, Sedat. Kaya, Zekeriya. ve Aslan, Canan. (2011) Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: Tudem Yayınları. |
7 | Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin ve etkinliklerin, (ders kitabı, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitaplarında yer alan içerik doğrultusunda) konuşma becerisini geliştirme bakımından inceleme | |
8 | Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması | |
9 | Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması | |
10 | Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması | |
11 | Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması | |
12 | Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması | |
13 | Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması | |
14 | Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması | |