TRZ3004 / KONUŞMA EĞİTİMİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Konuşma becerisine ilişkin kuramsal içerik (konuşma becerisinin değişkenlerini açıklayan bilimsel çalışmaları tanıma; inceleme); konuşma organları, diyafram kontrolü (diyafram nefesi) ve doğru nefes alma uygulamalarıOnan, Bilginer. (2011). Anlama Sürecinde Türkçenin Yapısal İşlevleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
2Nefes ve ses çalışmalarına ilişkin alıştırmalar; diksiyona uygun sesli okuma ve konuşma alıştırmaları; vurgu ve tonlama uygulamalarıTopçuoğlu, Fulya. ve Özden, Mehtap. (2012). Diksiyon ve Konuşma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
3Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar; konuşma içeriğinin düzenlenmesi ve konuşma metni hazırlama; konuşmayı etkileyen unsurlar, konuşmacıda bulunması gereken özellikler, konuşmanın fiziksel ve zihinsel unsurlarıKurudayıoğlu, Mehmet. (2011). Konuşma Eğitimi. İstanbul: Kriter Yayınevi.
4Türkçe dersi Öğretim Programı’nda sunulan konuşma becerisine ilişkin açıklamalar, etkinlik ve uygulamalar; konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri ve araçlarıOğuzkan, Ferhan., Kavcar, Cahit. ve Hasırcı, Sevil. (2016). Türkçe Öğretimi (Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin). Ankara: Anı Yayıncılık.
5Ortaokul öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirmeye dönük yöntem ve teknikler (Alanyazın taraması yapılarak ulaşılan bilgilerin sınıf ortamında paylaşılması)Sever, Sedat. Kaya, Zekeriya. ve Aslan, Canan. (2011) Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: Tudem Yayınları.
6Türkçeyi doğru ve kurallarına uygun olarak konuşan, üretken ve katılımcı bireyleri yetiştirebilmek için uygulanabilecek etkinlikler (Alanyazın taraması yapılarak ulaşılan bilgilerin sınıf ortamında paylaşılması)Sever, Sedat. Kaya, Zekeriya. ve Aslan, Canan. (2011) Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İzmir: Tudem Yayınları.
7Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin ve etkinliklerin, (ders kitabı, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitaplarında yer alan içerik doğrultusunda) konuşma becerisini geliştirme bakımından inceleme 
8Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması 
9Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması 
10Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması 
11Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması 
12Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması 
13Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması 
14Öğrenilen kuramsal içerik doğrultusunda, öğretmen adaylarının gruplar halinde, belli bir tema odağında; seçilen herhangi bir sınıf düzeyine dönük ortaokul öğrencilerinin konuşma becerisini geliştirmeye dönük hazırladıkları eğitim durumlarını sınıfta sunması