Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
YON6111 / Personel Güçlendirme
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Küreselleşmenin hız kazandığı günümüzde, işletmelerin ve dolayısıyla bu işletmelerde çalışan personelin yaratıcı ve yenilikçi enerjilerini açığa çıkarmaya geçmişe göre daha fazla gereksinim duyulmaktadır. Bugün işletmeler, öncelikle çalışanların yeteneklerini ve niteliklerini artırarak iç ve dış müşterilerin beklentilerine daha iyi cevap verebilmeli, daha etkin ortaklık anlaşmaları ile tedarikçilere ve daha yüksek standartlara sahip bir çalışma hayatı ile de çalışanlara fayda sağlayarak ayakta kalmalı ve mücadele edebilmeli, varlıklarını uzun yıllar devam ettirebilmelidirler. Bunun için de işletmelerin artık geleneksel emir verici ve sınırlı katılımcı yönetimin ötesinde çağdaş bir yönetim uygulamasına, yani ?personel güçlendirmeye? ihtiyaçları vardır. Çalışanlar artık işyerinde kişisel olarak girişimde bulunabilmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmelidirler. Personel güçlendirmenin işletmeye rekabet avantajı sağlayacağı ve işletme için uygun olacağı gerçeği pek çok yönetici tarafından bilinip kabul edilmesine rağmen, işletmeler bunun uygulanmasında çoğunlukla problemlerle karşılaşmaktadırlar. Bu da personel güçlendirme çabalarının rasgele yapıldığının bir göstergesidir. Bu dersin amacı da, öğrenciyi, çağdaş bir kavram olan güçlendirme hakkında bilgilendirmek ve birer yönetici adayı olarak kendi bakış açılarını geliştirmelerini sağlamaktır. Ayrıca, personelini güçlendirmek isteyen işletmelerin başarısına sınır koyan unsurları, bunları düzeltme yollarını ortaya koymak ve niçin çalışanların güçlerini artırmak istiyoruz sorusunu cevaplayarak, personel güçlendirmenin yararlarını gösterebilmektir.
Dersin Kısa İçeriği
Personel güçlendirme kavramının tanımı, kapsamı, benzer kavramlardan farklılığı, neden personel güçlendirmeye ihtiyaç duyulduğu, personel güçlendirmeyi destekleyen örgütsel çevre özellikleri, personel güçlendirmenin temel unsurları, güçlendirilmiş personelin genel özellikleri, çalışanların işletmeye bağlılığının sağlanması, yöneticilerin personel güçlendirmede yapmaları gereken bazı faaliyetler, personel güçlendirme yaklaşımları, örgüt kültürü ve personel güçlendirme ilişkisi, hizmet sektöründe personel güçlendirme anlayışı ve müşteri memnuniyeti ilişkisi, personel güçlendirmedeki engeller, uygulamadaki yaygın hatalar ve eleştiriler, personel güçlendirmenin yararları, olumsuz görünen yanları ve maliyetleri, personel güçlendirme programlarının değerlendirilmesi, personel güçlendirmede çıraklık modeli incelenecektir.
Dersin Önkoşulu
Yok