Güçlü Yanlar
1. Anabilim Dallarının, iyi yetişmiş, uluslar arası indekslerce taranan dergilerde yayınlar yapabilen dinamik öğretim üyelerinden oluşması.
2. Öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısının az olması.
3. Üniversite-sanayi işbirliği çerçevesinde üniversite dışı kuruluşlara araştırmalarda destek verilebiliyor olması.
4. Büyük ve orta ölçekli sanayi kuruluşlarının bulunduğu büyük şehirlere yakın olması.
5. Anabilim Dallarındaki bir kısım öğretim üyelerinin TÜBİTAK ve DPT destekli projeler yürütüyor olması.
Zayıf Yanlar
1. Anabilim dallarında aktif olarak görev yapan araştırma görevlilerin azlığı.
2. Anabilim dallarındaki bilim dallarına göre öğretim üyesi dağılımındaki dengesizlikler.
3. Doktora programı açık olan anabiim dalı sayısının azlığı.
4. Niğde kentinin küçük bir şehir olması ve sanayi alt yapısının zayıf olması.
5. Araştırma Laboratuarlarının yetersizliği.
6. Sanayi ve Üniversite işbirliğindeki eksiklikler.
7. Üretilen bilginin etki faktörünün zayıf olması.
8. Bilgiyi paylaşma eksikliği.
Fırsatlar
1. AB eğitim programlarından yararlanma olanakları.
2. Devletin araştırma ve geliştirmeye yönelik desteklerindeki artışlar.
Tehditler
1. Alt yapısı yeterince hazırlanmadan kamu ve vakıf üniversitelerinde çok sayıda programın açılması.
2. Öğrencilerimizin sosyo-ekonomik profillerinin düşük olması.
3. Teknolojik gelişmelerin hızlı olması nedeniyle laboratuar donanımlarının (deney setleri ve bilgisayar gibi) kaynak yetersizliklerden dolayı güncelleştirilememesi.
4. Ülke ekonomisindeki istikrarsızlık.
5. Öğretim üyeliği mesleğinin cazip olmaması, başarılı öğrencilerin akademik çalışma yapabilmesine çeşitli sınırlamaların engel olması.