HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK
Bu programdan mezun olan öğrenciler, halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında, siyasal ve kurumsal danışmanlık şirketlerinde, medya planlama ve satın alma şirketlerinde, sivil toplum örgütlerinde, halkla ilişkiler uzmanı, kurumsal iletişim uzmanı ve marka yöneticisi olarak görev alabilirler.
Ayrıca, basın ve yayın kurumlarında, medya takip ajanslarında, iletişim danışmanlık şirketlerinde, sosyal medya ajanslarında, mobil pazarlama ajanslarında, SEM (Arama Motoru Pazarlama) ve SEO (Arama Motoru İyileştirme) ajanslarında, büyük, orta ve küçük ölçekli özel kurumlarda ve kamu kuruluşlarında iş bulabilirler.
RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA
Radyo, Televizyon ve Sinema programından mezun olan öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarında, özel sektörde ve sivil toplum kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptirler. Film yönetmenliği, radyo ve televizyon programcılığı ile haberciliği gibi radyo-televizyon ve sinema sektörünün değişik kollarında; özel sektörde basın, halkla ilişkiler ve iletişim departmanlarında; sosyal ve dijital medya gibi alanlarda görev alabileceklerdir. Bölüm mezunlarımız ayrıca kuruluşlarda basın danışmanı olarak da görev yapabileceklerdir.
GAZETECİLİK
Gazetecilik bölümünden mezun olan öğrenciler özel veya kamu sektörü olmak üzere iki farklı alanda istihdam edilmektedirler. Özelde ve kamuda çeşitli gazeteler, radyo ve televizyon kanalları, üniversiteler, basın ve halkla ilişkiler birimleri gazetecilik mezunlarını istihdam etmektedirler. Çeşitli sivil toplum örgütleri, sendikalar gibi yerlerde de gazetecilik mezunları iş bulabilmektedir. Kamu sektöründe TRT’de çalışabildikleri gibi çeşitli kamu kuruluşlarında basın danışmanı olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca gazetecilik mezunları formasyon alarak iletişim liselerinde kadrolu öğretmenlik yapabilmektedirler.
YENİ MEDYA VE İLETİŞİM
Yeni Medya ve İletişim bölümünden mezun olan öğrenciler dijital gazetecilik, içerik üretimi, sosyal medya yönetimi ve çevrimiçi yayıncılık alanlarında çalışabilirler. Akademik ve araştırma kariyerlerine medya ve iletişim alanında lisansüstü eğitimle devam edebilir veya araştırmacı olarak çalışabilir, akademik kariyer yapabilirler. Ayrıca Yeni Medya ve İletişim bölümü mezunlarının halkla ilişkiler ve pazarlama rolleri, kurumsal iletişim, dijital pazarlama ve marka yönetimi alanlarında istihdam imkânının yanısıra içerik üretimi, medya danışmanlığı ve dijital iş geliştirme gibi bağımsız kariyer seçenekleri de bulunmaktadır.