ÜNİVERSİTEMİZ
AYHAN ŞAHENK ÖĞRENCİ YURDU 2024-2025 ÖĞRETİM YILI
YURT BAŞVURULARI BAŞLADI.
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ AYHAN ŞAHENK ÖĞRENCİ YURDU* BAŞVURU DUYURUSU (Yurt Bilgileri İçin tıklayınız.)
Bu öğrenci yurduna, ilgili protokoller gereği 2024-2025 Eğitim Öğretim yılı itibariyle sadece Üniversitemiz Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi öğrencileri kontenjan nispetinde yerleştirilecektir.
YURT BAŞVURU BAŞLANGIÇ TARİHİ | 19 Ağustos 2024 |
SON BAŞVURU TARİHİ | 26 Ağustos 2024 |
SONUÇLARIN İLAN TARİHİ | 27 Ağustos 2024 |
YURT KAYIT TARİHİ | 28 Ağustos - 9 Eylül 2024 tarihleri arasında. |
BAŞVURU İŞLEMLERİ:
Başvuru işlemleri öğrenci otomasyon sistemi https://otomasyon. ohu.edu.tr/ogris/ üzerinden Başvurular /Yurt Başvurusu menüsünden gerçekleştirilecektir.
Üniversitemizi bu yıl kazanan öğrenciler yurt başvurularını, üniversite kayıt işlemlerini e-devlet üzerinden tamamladıktan sonra yapabileceklerdir.
Bu öğrencilerimizin otomasyon sistemine girmek için kullanacakları Öğrenci Numarası https://otomasyon.ohu.edu.tr/ogris/NumaraSorgulama.aspx linkinden öğrenilebilir. Öğrenci otomasyon sistemine ilk defa girecek öğrenciler için şifre öğrencinin T.C Kimlik Numarasıdır.
AÇIKLAMALAR:
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Ayhan Şahenk Öğrenci Yurdunda kalmak isteyen Tarım Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi öğrencileri, 26 Ağustos 2024 Pazartesi günü 23.59’ a kadar yukarıda belirtilen linklerde yer alan başvuru formlarını doldurarak başvurularını online olarak elektronik ortamda yapmak zorundadırlar. Sonuçlar 27 Ağustos 2024 Salı günü Üniversitemiz Resmi Web Sitesinde (www.ohu.edu.tr) ilan edilecektir.
BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ:
Başvurular; Barınma Birimleri Yürütme Kurulu'nun kararları çerçevesinde, ilk defa kayıt yaptıran öğrenciler için YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) puanları, ara sınıflarda öğrenim gören öğrenciler için yılsonu başarı notu, yüksek lisans ve doktora öğrencileri için yüksek lisansa ve doktoraya yerleşme sırası dikkate alınarak değerlendirilecektir. Barınma Birimleri Yürütme Kurulu'nun değerlendirmesi sonucunda yurda yerleşecek olan öğrencilerin listesi, mevcut boş yer durumu göz önüne alınarak ilan edilir. Bu nedenle öğrenci başvuru formlarının tam ve doğru olarak doldurulması gerekmektedir. Eksik ve/veya yanlış bilgi içerdiği belirlenen başvurular değerlendirmeye alınmaz, yerleştirme işlemi gerçekleştirilmiş olsa bile iptal edilir.
KAYIT İŞLEMLERİ:
Üniversite kayıtları e-kayıt yöntemiyle gerçekleştirileceğinden, öğrencilerimizin yurt kesin kaydını yaptırmak için Üniversitemize kadar gelerek şahsen başvuruları gerekmemekte olup, kayıt yaptıracak öğrencilerimizin ilk aya ait yurt ücretlerini (15 Eylül – 14 Ekim 2024 dönemi için 1 aylık 4.400,00 TL) yukarıda belirtilen yurt kayıt tarihleri süresi içerisinde bulundukları yerdeki en yakın T.C Ziraat Bankası ATM lerinden veya internet şubesinden öğrenci numaralarını girerek (başına iki sıfır eklemek suretiyle örnek:00xxxxxxxxx) yatırmaları gerekmektedir. Ödemenin yapılmasının ardından öğrencilerimizin yurda ön kaydı yapılmış sayılacaktır. Kayıt tarihleri süresi içerisinde ilk aya ait yurt ücretini yatırmayan öğrencilerin başvuruları iptal edilecek olup yerlerine yedek listeden öğrenci alınacaktır. Ücretlerini yatıran öğrenciler kayıt için gerekli belgeleri yurda giriş yaptığı tarihte şahsen teslim edeceklerdir.
Yerleşim hakkı kazanan öğrencilerimizin en geç 04 Ekim 2024 Cuma günü mesai bitimine kadar yurda giriş yapmaları ve aşağıda belirtilen belgeleri Yurt Müdürlüğüne teslim ederek asıl kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir.
Belirtilen tarihe kadar yurda giriş yapmayan ve kayıt için gerekli belgelerini tamamlamayan öğrenciler yerleşim hakkını kaybederler. Bu durumda yatırmış oldukları ilk ay ücreti iade edilmez.
Kayıt esnasında öğrencilerle Üniversitemiz arasında yurtta kalış esaslarını içeren bir sözleşme imzalanacaktır.
YURDA GİRİŞ - ÇIKIŞ TARİHLERİ: Başvuruları kabul edilen öğrencilerimiz 27 Eylül 2024 Cuma gününden itibaren yurda giriş yapabileceklerdir. Akademik takvime göre bütünleme sınavlarının bitmesiyle birlikte yurtta kalma süresi sona erer.
KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER:
- Başvuru Formu
- Sağlık Raporu (Aile Hekimliğinden)
- Öğrenci Belgesi
- Yükseköğretime ilk kez kayıt olan öğrenciler dışındaki öğrenciler için; kayıtlı bulunduğu okul yönetiminden alınmış disiplin cezası almadığına dair belge.
- Adli Sicil Belgesi
- Nüfus Cüzdan Örneği veya Fotokopisi
- İkametgâh ilmuhaberi
- 2 Adet Vesikalık Fotoğraf
- Yabancı Uyruklu öğrenciler için Emniyet Makamlarından alınacak, Türkiye’de oturma belgesi ile pasaportunun onaylı fotokopisi
Not: Kayıt yaptıran öğrencilerimiz yurda giriş yaptıklarında yanlarında iki adet nevresim takımı (tek kişilik, standart ölçülerde) ve en az 1 adet yastık getireceklerdir.
YURT ÜCRETİ:
- Ayhan Şahenk Öğrenci Yurdu 2 kişilik odalarda kişi başı 4.400,00 TL/Ay.
Aylık yurt ücretleri Eylül-Mayıs ayları arasında 9 ay süreyle ödenecektir. (ilk ücret 15 Eylül-14 Ekim dönemine, son ücret 15 Mayıs – 14 Haziran dönemine ait) 15 Haziran 2024 tarihinden bütünleme sınavları bitimine kadar geçecek süre içerisinde yurtta kalacak öğrencilerimizden kalacakları gün sayısı kadar ücret 15 Haziran 2024 günü peşin olarak alınacaktır. Ödeme dönemleri olarak her ayın 15’i esas alınır. İlk ay ücreti kayıt sırasında peşin olarak alınır. Daha sonraki ücretler her ayın en geç 20’nci günü akşamına kadar peşin olarak yatırılır. Ödemeler için her aya ait kefalet senedi düzenlenecek olup, o aya ait ödemenin yapılmasını müteakip o aya ait senet iade edilecektir. İlk ay ücreti 4.400,00 TL. 15 Eylül – 14 Ekim 2024 dönemine ait ücrettir.
Yurtta kalacak öğrenciler için Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Barınma Birimleri Yönergesindeki** hükümler uygulanır.
Tüm öğrencilerimize yeni eğitim- öğretim yılında başarılar dileriz.
*Ayhan Şahenk Öğrenci Yurdu Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi tarafından işletilmekte olup, Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu ile bağlantısı bulunmamaktadır.
**Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Barınma Birimleri Yönergesi
İLETİLETİŞİM:
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
Tel: 0388 225 24 66 - 225 27 15