GZFT ANALİZİ
Güçlü Yanlar
- Güncel bilgi donanımına sahip genç, dinamik bir öğretim üyesi kadrosu ile öğrencilere çağdaş bir eğitim anlayışıyla yaklaşım gösterilebilecek olması
- İki yıllık eğitim veren İngilizce – Türkçe Çevirmenlik bölümlerinden dikey geçiş imkânı
- Özellikle Avrupa Birliği süreci başta olmak üzere Türkiye’nin diğer ülkeler ile gelişen ilişkileriyle birlikte çevirinin ve çevirmenlik mesleğini giderek önem kazanmasıyla kamu ve özel sektörde artan iş olanağı
- Mütercim - Tercümanlık Bölümünün Kapadokya gibi yıl boyunca turizmde aktif bir bölgede bulunan Niğde Üniversitesinin bünyesinde yer alması
- Küreselleşme sürecinde batı kültürünü ve dilini ulusal alanda yöre insanına tanıtması ve kültürlerarası zenginliğe ve hoşgörüye olumlu katkılarda bulunması
- Her sektörde ihtiyaç duyulacak profesyonel anlamda ileri düzey yabancı dil bilgisine sahip elemanlar yetiştirmesi
- Mezunlarının rahatlıkla iş bulabiliyor olması
- Öğrenci alımına geçilmesi planlanan, programı günümüz ihtiyaçları doğrultusunda ve disiplinler arası çalışmaları destekleyecek şekilde oluşturulmakta olan bir bölüm olması
- En son teknoloji ile donatılacak laboratuvarda sözlü çeviri eğitimi olanağı
- İkinci yabancı dil öğrenme imkânı (öğrenciler, 1. yıllarında almaya başladıkları yabancı dile diğer yıllarda da devam etmek durumundadırlar)
Zayıf Yanlar
- Bölümün ihtiyaç duyduğu doktoralı eleman sayısının yurt genelinde sayıca az oluşu
- Mütercim Tercümanlık Bölümündeki mevcut öğretim üyesi sayısının yetersiz oluşu
Fırsatlar
- Yurt dışındaki üniversitelerle bağlantı kurarak işbirliği yapabilecek kapasiteye sahip olması
- Yeterli sayıda öğretim üyesi ve elemanları bulunması halinde lisans ve lisansüstü programlarının açılabilecek olması
- Yakın zamanda unvan değişikliğine gidecek öğretim elemanının mevcut olması
- Bölüm içerisinde çalışma huzurunun ve çalışma barışının olması
- Sosyal açıdan diğer bölümlerle iletişiminin ve saygınlığının olması
Tehditler
- Mevcut öğretim üyesi sayısının az olması
- Bölümün halen öğrenci alımına ve eğitim-öğretime geçmemiş olması
Son Güncelleme Tarihi:15.12.2015