Zorunlu Ders
|
CGE2001 ÇOCUK PSIKOLOJISI VE RUH SAGLIGI
|
3
|
0
|
3
|
Kişilik ve benlik kavramı; kişilik gelişimi kuramları, çocukta gerçek benlik kavramını etkileyen aile faktörleri. Davranışın oluşum zinciri; uyarıcı, dürtü, güdüler, duygu. Duyum ve algı kavramları; algı özellikleri, algıda seçicilik, algıda değişmezlik, algıda organizasyon, algıda bütünlük, algı yanılması, duyum, duyum ve algı arasındaki farklar. Savunma mekanizmaları; çatışma, bastırma, yansıtma, yadsıma, yer değiştirme, karşıt tepki kurma, yalıtma.
|
Seçmeli Ders
|
CGE2003 ÖĞRENME VE ÖĞRETME TEKNİKLERİ
|
3
|
0
|
4
|
Gelişim ve öğrenme, gelişim özellikleri, ilkeleri, gelişimi etkileyen faktörler, gelişim aşamaları, öğrenme, öğrenmenin özellikleri, öğrenme aşamaları öğrenme tipleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, Davranışçı Yaklaşımda Öğrenme Kuramı, Bilişsel Öğrenme Kuramı, Sosyal Öğrenme Kuramı, Oyun Yoluyla Öğrenme Kuramı.
|
Zorunlu Ders
|
CGE2007 ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ
|
1
|
1
|
3
|
Bilişsel öğrenme becerilerini tanıma; özel gereksinimi olan çocukların engel gruplarına göre bilişsel düzeyde bireysel farklılıkları, özel gereksinimli çocukların engel gruplarına göre bilişsel öğrenme özelliklerini değerlendirmede dikkat edilecek noktalar, engel gruplarına göre bilişsel işlevlerde sınırlılıkları ve uyum sorunları. Bilişsel öğrenme özelliklerini tespit etmek; ilgili kişilerle görüşmek, çocuklarla ilgili tutulan diğer kayıtları ve test sonuçlarını inceleme, performansını inceleme. Bilişsel öğrenme özelliklerine uygun eğitim durumları planlama.
|
Zorunlu Ders
|
CGE2009 OKUL ONCESI EGITIM KURUMLARINDA UYGULAMA I
|
0
|
6
|
6
|
Bu derste, mezun olacak öğrencilerimizin hem teorik hem de uygulamalı olarak mesleki deneyimlerinin kazanılması ve bu deneyimlerin kullanılması için gerekli eğitim ve uygulamaya önem verilir. Bu çerçevede, öğrencilerinin teorik ve pratik derslerinde aldıkları bilgilerini kendi programları ile ilgili birim; çocuk bakımevi, kreş, anaokulu gibi uygulama sahalarında kullanabilmelerini sağlamak; bu yolla, öğrencilere mezuniyetten sonraki meslek hayatlarında gerekli olacak el becerisini kazandırmak
|
Seçmeli Ders
|
CGE2011 İŞLETME YÖNETİMİ I
|
3
|
0
|
4
|
Planlama kavramı, örgütleme, yöneltme/yürütme, koordinasyon. Denetim; işlem standartları, denetim standartları, denetim araçları, denetim türleri, idari denetimler, düzeltici önlemler, denetim raporu, standart raporlar.
|
Seçmeli Ders
|
CGE2013 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
|
3
|
0
|
4
|
İnternet ve internet tarayıcısı. Elektronik posta yönetimi, haber grupları /forumlar, web tabanlı öğrenme, kişisel web sitesi hazırlama, elektronik ticaret
|
Seçmeli Ders
|
CGE2015 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
3
|
0
|
4
|
Araştırma konularını seçme, araştırmada temel kavramlar, araştırmanın gereği ve önemi, araştırmanın konusu (problem), problem cümlesi, ilgili kaynaklar (kaynak taraması), araştırma probleminin cevabı (hipotez), amaç ve ifade, önem, araştırmanın dayandığı temeller (varsayımlar), sınırlılıklar, tanımlar, kaynak araştırması yapma; araştırma yöntemi, evren ve örneklem, örnekleme yöntemleri, verilerin toplanmasında kullanılan yöntemler.
|
Seçmeli Ders
|
CGE2017 SANAT ETKİNLİKLERİNİ İZLEME
|
3
|
0
|
4
|
Sanat ve sanat dalları; sanatın tanımı, terimleri, sanatın tarihsel gelişimi, sanatın gerekliliği, önemi, başlıca sanat dalları. Sanat dallarının önemi; plastik sanatların, ritmik sanatların, fonetik sanatların önemi.
|
Seçmeli Ders
|
CGE2019 GÜZEL KONUŞMA VE BEDEN DİLİ
|
3
|
0
|
4
|
Güzel konuşan bir kişide bulunması gereken özellikler, konuşurken mizahın öneminden yararlanmak, dile söyleyiş güzelliği kazandırmak. Beden dilinin özelliklerini ve etkisini öğrenmek, jest ve mimik yanlışlarından kurtulmak, yürüyüş, duruş, oturuş, sahne ve kürsüyü kullanma estetiğini kazanmak.
|
Seçmeli Ders
|
CGE2021 ÇEVRE KORUMA
|
3
|
0
|
4
|
Çevre yönetmelikleri, yönetmeliklerde belirtilen çevre kuralları, yönetmeliklerde belirtilen şekilde çalışma ortamını düzenlemek, çalışma ortamı ile ilgili risk analizi yapmak, risklerin kontrolünü gerçekleştirmek, çalışan sağlığı korunması için önlemler almak, potansiyel risk kaynaklarını azaltıcı tedbirler almak.
|
Zorunlu Ders
|
CGE2023 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
|
2
|
0
|
2
|
Türk Milli Eğitiminin genel amaçları, okul öncesi eğitiminin amaçları, okul öncesi dönemdeki çocukların gereksinimleri ve gereksinimlerini karşılayacak, aylık ve günlük eğitim planlarıyla desteklenerek oluşturulmuş okul öncesi eğitim programı, 36-72 aylık çocukların eğitimleri için belirlenmiş kazanım ve göstergeler
|
Seçmeli Ders
|
USD2051 İLK YARDIM
|
3
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
USD2053 MESLEKİ İNGİLİZCE
|
2
|
1
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
USD2067 BEBEK BAKIMI
|
3
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
USD2071 ÜRÜN TASARIMI
|
2
|
1
|
4
|
|