| Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler | Seviyesi |
1 | Rehberliğin temel kavramlarını tarihsel gelişimini,amaç ve ilkelerini bilme | 3 |
2 | Rehberliğin ortaya çıkıp gelişmesinin nedenlerini bilme | 2 |
3 | Rehberliğin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme | 2 |
4 | Rehberliğin işlevlerini, hangi işlevin ne tür hizmetlerle yerine getirilebiliceğini kavrayabilme | 2 |
5 | Eğitsel rehberlik hizmetlerini kavrar ve sınıfında eğitsel rehberlik hizmetlerini başarıyla uygulayabilme | 2 |
6 | Mesleki ve kişisel rehberlik çalışmalarını kavrar ve yönlendirme hizmetlerine asgari düzeyde katkı sağlayabilme | 3 |
7 | Öğretim kademelerine göre rehberlik hizmetlerinin amaçlarını kavrar, etkinlikler hakkında bir anlayış geliştirebilme | 3 |
8 | Geleneksel rehberliğin olumsuzluklarını farkederek gelişimsel rehberliğin üstünlüklerini benimseyabilme | 2 |
9 | Öğrenme eksikliklerinin neler olduğunu farkedebilme | 1 |
10 | Bireyi tanımanın önemini ve gereğini kavrar. Bireyin hanyi özelliklerinin incelenmesi gerektiğini kavrayabilme. | 2 |
11 | Bireyi tanımada kullanılacak test dışı teknikleri kullanabilme | 1 |
12 | Psikolojik danışman kuramlarını tanır, hümanist yaklaşımın ilkelerini benmiseyabilme | 2 |
13 | Rehberlik hizmetlerinin örgütsel yapısını kavrayabilme | 2 |
14 | Rehberlik hizmetlerinde bir sınıf rehber öğretmenine düşen görevleri yapabilir düzeye ulaşabilme | 2 |