EĞİTİM FAKÜLTESİ / İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ / EMZ0011 - EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Giriş: Eğitimde etik neden önemlidir? Kavramsal çerçeve.Aktaş, K. (2014). Etik-ahlâk ilişkisi ve etiğin gelişim süreci. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(2), 22-32. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/145032 Usta, A. (2011). Kuramdan uygulamaya kamu yönetiminde etik ve ahlak. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 39-50. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/107627
2Faydacılık ve eğitimde kararlar.Uzun, F. (2022). Eğitimde Etik ve Ahlaki Değerlerin Artan Önemi. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 11(31), 91-105. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2434686
3Mutluluk, haz ve eğitimde kalite.Beden, A., Yağcı, Z., Akalın, H., & Keskin, H. G. (2024). Küresel anlamda etik kavramı ve öğretmenlik mesleği etik ilkeleri. Ulusal Eğitim Dergisi, 4(1), 342-353. https://uleder.com/index.php/uleder/article/view/433/252
4Özgürlük, otorite ve eğitimde zorunluluklar.Yücel, D., & Tankutay, H. K. (2023). Öğretmenlerin yaşadıkları etik ikilem durumlarının ve bu durumlara ilişkin çözüm yollarının değerlendirilmesi. Mi·lli· Eği·ti·m Dergi·si·, 52(237), 409-436. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1076119
5Haklar, mülkiyet ve eğitim kaynakları.Yılmaz, D., & Şahin, S. A. (2024). Yükseköğretim Öğrencilerinin Etik Haklarını Tanımlayan Davranış Kodlarının Belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 113-142. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3609508
6Eğitimde adalet: Eşitlik mi hakkaniyet mi?Erdem, A. R., & Altunsaray, M. (2016). Eğitimde niteliği belirleyen önemli bir etken: Eğitim etiği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23, 21-30. https://asosjournal.com/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=33569
7Görev ve sorumluluk: Kantçı etik ve öğretmenlik.Çepni, S. (2020). Eğitimde “Bir Adım Ötesi” tartışmalarının kavramsal çerçevesini anlamak: Dijitalleşme ve insanileşme (etik ve değerler) kavramlarında denge kurma arayışları. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(2), 65-79. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1115555
8Ara sınav 
9Doğruluk ve güven: Eğitimde yalan ve dürüstlük.Kılıç, A., & Yılmaz, M. Eğitimde Ahlâki Liderlik Teorisi: Nitel Bir Araştırma. Değerler Eğitimi Dergisi, 21(45), 101-127. https://doi.org/10.34234/ded.1242926
10Eğitimde eşitlik politikaları: Pozitif ayrımcılık.Aktürk, E. (2022). Okul Ethosu ve Etik Karar Verme. Şarkiyat, 14(3), 1102-1115. https://doi.org/10.26791/sarkiat.1194599
11Erdem, amaç ve öğretmenlik mesleği.Akıllı, H. S., Çam, S., Kılınç, S., & Kızılboğa, R. (2013). Kamu personelinin etik ihlallerine verdikleri önem derecesi ve etik ihlallerin bildirimi konusundaki görüşleri. Sayıştay Dergisi, (89), 5-33. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1713823
12Sadakat, aidiyet ve eğitimde topluluk.Kubilay, F. (2022). Okuldaki etik sorumluluklar ve etkili liderlik. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 53-74. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2348304
13Eğitim ve iyi yaşam: İyi yurttaş mı, özgür birey mi?Dönmez, Ö., & Uyanık, G. (2022). Farklı ülkelerde değerler eğitimi ve değer eğitimi programlarından örnekler. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 74-88. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2358666
14Genel değerlendirme: Tüm etik yaklaşımların karşılaştırılması ve final tartışması.İlden, A., & Dombaycı, M. A. (2024). Eğitimde etik değerler ve felsefi temelleri: Öğrencilere etik değerlerin kazandırılması. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 6(11), 366-382. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/4055806