| 1 | Ahlak, etik, değer ve norm kavramlarını eğitim bağlamında tanımlayıp açıklar. |
| 2 | Faydacılık, Kantçı ödev etiği, Aristotelesçi erdem etiği ve çağdaş etik yaklaşımlarını özetler. |
| 3 | Eğitim ortamlarında ortaya çıkan etik ikilemleri farklı teorik perspektiflerle analiz eder. |
| 4 | Eğitimde eşitlik, hakkaniyet, özgürlük ve sorumluluk sorunlarını tartışır. |
| 5 | Öğretmenlik mesleğinin etik yükümlülüklerini yorumlar. |
| 6 | Evrensel etik ilkeler ile toplumsal/kültürel değerler arasındaki çatışmaları somut örnekler üzerinden değerlendirir. |
| 7 | Eğitim uygulamalarında etik kararlar alırken gerekçelerini felsefi temellere dayandır. |