EPO6114 / ORTAÖĞRETIM PROGRAMLARINDA AYRIŞMA

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
11. Eğitimde ayrışma kavramıÜnal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, E. (2010). Eğitimde Toplumsal Ayrışma. Ankara Üniversitesi Yayınları No:276. Ankara.
22. Eğitimde ayrışma ve Toplumsal ayrışma ilişkisiÜnal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, E. (2010). Eğitimde Toplumsal Ayrışma. Ankara Üniversitesi Yayınları No:276. Ankara. ; Davis, K., Moore, W.E. (1945). Some Principles of Stratification. American Sociology Review, 10 (2), 242-249.
33. Bir eğitimsel ayrışma biçimi olarak öğretim programı temelli ayrışma Kerckhoff, A. C. (2001). Education and Social Stratification Processes in Comparative Perspective. Sociology of Education, 74, 3-18.
44. Öğretim programlarında ayrışma ve Toplumsal İşbölümü olgusu İlişkisi Durkheim, E. (2005). Toplumsal İşbölümü. (Çev. Özer Ozankaya). İstanbul: Cem Yayınevi. ; Davis, K., Moore, W.E. (1945). Some Principles of Stratification. American Sociology Review, 10 (2), 242-249.
55. Öğretim Programlarında Ayrışmaya yönelik Kuramsal Yaklaşımlar A- İşlevselci YaklaşımlarTan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci paradigma ve çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571
66. Öğretim Programlarında Ayrışmaya yönelik Kuramsal Yaklaşımlar B- Meritokrasi söylemi Tan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci paradigma ve çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571
77. Öğretim Programlarında Ayrışmaya yönelik Kuramsal Yaklaşımlar C- İnsan Sermayesi KuramıBowles, S., Gintis, H. (1975). The Problem with Human Capital Theory—A Marxian Critique. American Economic Association, 65 (2), 74-82.
88. Öğretim Programlarında Ayrışmaya yönelik Kuramsal Yaklaşımlar D- Weberci YaklaşımlarTan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci paradigma ve çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571
99. Öğretim Programlarında Ayrışmaya yönelik Kuramsal Yaklaşımlar E- Çatışmacı YaklaşımlarTan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci paradigma ve çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571
1010. Öğretim programlarında ayrışma ve Toplumsal Mobilite Joshua, J. (1997). Pathways and Curricula: Its Distribution of Power. Paper presented at the AARE Annual Conference 1997. Web: http://www.aare.edu.au/97pap/joshj089.htm
1111. Dünyada ortaöğretim programlarındaki ayrışmaya yönelik eğilimler IHout, M., Garnier, M. A. (1979). Curriculum Placement and Educational Stratification In France. Sociology Of Education, 52, 146-156.
1212. Dünyada ortaöğretim programlarındaki ayrışmaya yönelik eğilimler IISanderson, M. (1993). Vocational and Liberal Education: A Historians’s View. European Journal Of Education, 28 (2),189-196. Tanguy, L. (1985). Academic Studies and Technical Education:New Dimensions of an Old Struggle in the Division of Knowledge. Sociology of Education, 58 (1), 20-33.
1313. Türk ortaöğretim programlarında ayrışmanın analizi IÜnal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, E. (2010). Eğitimde Toplumsal Ayrışma. Ankara Üniversitesi Yayınları No:276. Ankara.
1414. Türk ortaöğretim programlarında ayrışmanın analizi IIÜnal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, E. (2010). Eğitimde Toplumsal Ayrışma. Ankara Üniversitesi Yayınları No:276. Ankara.