1 | 1. Eğitimde ayrışma kavramı | Ünal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, E. (2010). Eğitimde Toplumsal Ayrışma. Ankara Üniversitesi Yayınları No:276. Ankara. |
2 | 2. Eğitimde ayrışma ve Toplumsal ayrışma ilişkisi | Ünal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, E. (2010). Eğitimde Toplumsal Ayrışma. Ankara Üniversitesi Yayınları No:276. Ankara. ; Davis, K., Moore, W.E. (1945). Some Principles of Stratification. American Sociology Review, 10 (2), 242-249. |
3 | 3. Bir eğitimsel ayrışma biçimi olarak öğretim programı temelli ayrışma | Kerckhoff, A. C. (2001). Education and Social Stratification Processes in Comparative Perspective. Sociology of Education, 74, 3-18. |
4 | 4. Öğretim programlarında ayrışma ve Toplumsal İşbölümü olgusu İlişkisi | Durkheim, E. (2005). Toplumsal İşbölümü. (Çev. Özer Ozankaya). İstanbul: Cem Yayınevi. ; Davis, K., Moore, W.E. (1945). Some Principles of Stratification. American Sociology Review, 10 (2), 242-249. |
5 | 5. Öğretim Programlarında Ayrışmaya yönelik Kuramsal Yaklaşımlar A- İşlevselci Yaklaşımlar | Tan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci paradigma ve çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571 |
6 | 6. Öğretim Programlarında Ayrışmaya yönelik Kuramsal Yaklaşımlar B- Meritokrasi söylemi | Tan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci paradigma ve çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571 |
7 | 7. Öğretim Programlarında Ayrışmaya yönelik Kuramsal Yaklaşımlar C- İnsan Sermayesi Kuramı | Bowles, S., Gintis, H. (1975). The Problem with Human Capital Theory—A Marxian Critique. American Economic Association, 65 (2), 74-82. |
8 | 8. Öğretim Programlarında Ayrışmaya yönelik Kuramsal Yaklaşımlar D- Weberci Yaklaşımlar | Tan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci paradigma ve çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571 |
9 | 9. Öğretim Programlarında Ayrışmaya yönelik Kuramsal Yaklaşımlar E- Çatışmacı Yaklaşımlar | Tan, M. (1993). Eğitim Sosyolojisinde Değişik Yaklaşımlar: İşlevci paradigma ve çatışmacı Paradigma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (2), 557-571 |
10 | 10. Öğretim programlarında ayrışma ve Toplumsal Mobilite | Joshua, J. (1997). Pathways and Curricula: Its Distribution of Power. Paper presented at the AARE Annual Conference 1997. Web: http://www.aare.edu.au/97pap/joshj089.htm |
11 | 11. Dünyada ortaöğretim programlarındaki ayrışmaya yönelik eğilimler I | Hout, M., Garnier, M. A. (1979). Curriculum Placement and Educational Stratification In France. Sociology Of Education, 52, 146-156. |
12 | 12. Dünyada ortaöğretim programlarındaki ayrışmaya yönelik eğilimler II | Sanderson, M. (1993). Vocational and Liberal Education: A Historians’s View. European Journal Of Education, 28 (2),189-196. Tanguy, L. (1985). Academic Studies and Technical Education:New Dimensions of an Old Struggle in the Division of Knowledge. Sociology of Education, 58 (1), 20-33. |
13 | 13. Türk ortaöğretim programlarında ayrışmanın analizi I | Ünal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, E. (2010). Eğitimde Toplumsal Ayrışma. Ankara Üniversitesi Yayınları No:276. Ankara. |
14 | 14. Türk ortaöğretim programlarında ayrışmanın analizi II | Ünal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, E. (2010). Eğitimde Toplumsal Ayrışma. Ankara Üniversitesi Yayınları No:276. Ankara. |