HEM1009 / BESLENME İLKELERİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Beslenme ve sağlık, [1]s. 9-12,[2]s.1-17, [3]s.1-14
2Beslenmenin Amacı, Yeterli ve Dengeli Beslenme[1]s.12-19 ,[2]s.17-26,[3]s.1-14
3Toplumda Beslenme Sorunlarının Başlıca Nedenleri[1]s.12-19 ,[2]s.409-425,[3]s.1-14
4Enerji Metabolizması[1]s. 83-101,[2]s.35-50,,[3]s.72-79
5Karbonhidratların tanımı, yapısal özellikleri,kaynakları, gereksinim, sindirim-emilim-metabolizması ve vücut çalışmasındaki fonksiyonları [1]s.19-37 ,[2]s.69-86,[3]s.15-21
6Lipidler tanımı, yapısal özellikleri,kaynakları, gereksinim, sindirim-emilim-metabolizması ve vücut çalışmasındaki fonksiyonları [1]s.37-53 ,[2]s.87-110,[3]s.21-25
7Proteinler tanımı, yapısal özellikleri,kaynakları, gereksinim, sindirim-emilim-metabolizması ve vücut çalışmasındaki fonksiyonları [1]s.53-75 ,[2]s.51-69,[3]s.25-30
8Su ve Mineral tanımı, yapısal özellikleri,kaynakları, gereksinim, sindirim-emilim-metabolizması ve vücut çalışmasındaki fonksiyonları [1]s. 105-151,[2]s.227-345,[3]s.30-39
9Vitaminler tanımı, yapısal özellikleri,kaynakları, gereksinim, sindirim-emilim-metabolizması ve vücut çalışmasındaki fonksiyonları [1]s. 151-249,[2]s.111-227,[3]s.39-62
10Besin Grupları Hakkında Genel Bilgi (Etler, Kurubaklagiller,Yumurta,Süt)[1]s.249-275 ,[3]s.85-94
11Besin Grupları Hakkında Genel Bilgi (Tahıllar,Sebze ve Meyveler,Yağlar,Tatlılar)[1]s.275-303 ,[3]s.94-100
12Besinlerin İşlenerek saklanması, Katkı Ögeleri[1]s. 303-363,[2]s.435-451
13Sürdürülebilir sağlık hedefleri doğrultusunda besin israfının önlenmesi ve beslenme eğitiminin önemi[4]
14Özel durumlarda (gebelik, emzirme, bebeklik, ergenlik, yaşlılık) beslenme özellikleri[5]