MOS0004 / EĞİTİM MÜZİĞİ BESTELEME TEKNİKLERİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Besteleme, bestecilik, eğitim müziği ve eğitim müziği besteciliği kavramları ile bu kavramların kapsamları. Eğitim müziği eserlerinin, öğrenim gören öğrencinin müziksel gelişim ve öğrenme düzeylerine göre özellikleri.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
2Motif kavramı ve uygulamaları; cümle kavramı ve uygulamaları; cümlenin genişletilmesi ve daraltılmasıyla ilgili uygulamalar.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
3Bir bölümlü şarkı formunun tanımı ve özellikleri. Bir bölümlü şarkı formunda bestelenmiş sözsüz eğitim müziği eserlerinin incelenmesi ve oluşturulması.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
4Prozodinin tanımı ve kapsamı. Çocuk edebiyatından seçilen örneklerin ritimsel yapısının çıkarılması. Sözsüz müzik eserlerinden seçilen bir bölümlü şarkı formundaki örneklere, prozodi kurallarına uygun olarak söz yazılması.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
5İki bölümlü şarkı formunun tanımı ve özellikleri. İki bölümlü şarkı formunda bestelenmiş sözlü-sözsüz eğitim müziği eserlerinin incelenmesi ve oluşturulması.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
6Üç bölümlü şarkı formunun tanımı ve özellikleri. Üç bölümlü şarkı formunda bestelenmiş sözlü-sözsüz eğitim müziği eserlerinin incelenmesi ve oluşturulması.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
7Katlı (triolu) şarkı formunun tanımı ve özellikleri. Katlı (triolu) şarkı formunda bestelenmiş eğitim müziği eserlerinin incelenmesi. Eğitim müziği eserlerinde çoksesliliğe giriş.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
8Eğitim müziği eserlerinde çokseslilik yaklaşımları. Çoksesli eğitim müziği eserlerinden seçilen örneklerin analiz edilmesi. Bir, iki ve üç bölümlü şarkı formlarında bestelenen eğitim müziği eserlerine ikinci ses yazılması.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
9Eğitim müziği eserlerinde çokseslilik yaklaşımları. Çoksesli eğitim müziği eserlerinden seçilen örneklerin analiz edilmesi. Bir, iki ve üç bölümlü şarkı formlarında bestelenen eğitim müziği eserlerine ikinci ses yazılması.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
10Bir, iki ve üç bölümlü şarkı formlarında bestelenen eğitim müziği eserlerinin okul çalgıları için düzenlenmesi.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
11Eğitim müziği eserlerine tartım çalgılarıyla eşlik oluşturma yaklaşımları, eşlik stilleri ve uygulamalar.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
12Bir, iki ve üç bölümlü şarkı formlarında bestelenen eğitim müziği eserlerine, tartım çalgılarıyla eşlik oluşturma çalışmaları.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
13Eğitim müziği eserlerine piyanoyla eşlik oluşturma yaklaşımları, eşlik stilleri ve uygulamalar.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.
14Bir, iki ve üç bölümlü şarkı formlarında bestelenen eğitim müziği eserlerine, piyanoyla eşlik oluşturma çalışmaları.Öğrenme kaynakları kategorisinde sunulmuştur.