NİĞDE SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / PAZARLAMA / PAZ1004 - EKONOMİ

DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER

           
Dersin Kodu Dersin Yarıyılı/Yılı   Dersin Türü   Dersin Seviyesi   Dersin Öğretim Dili
     
  
Dersin Adı Teori Uygulama AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Amacı
Dersin Kısa İçeriği
Önkoşullar

DERSİN HEDEFLERİ
 
DERSİN HEDEFLERİ 
1 Ekonomi biliminin temel kavram, ilke ve kuramlarını (kıtlık, tercih, maliyet, arz, talep, piyasa dengesi) tanıyabilecek ve pazarlama bağlamında yorumlayabilecektir.
2Tüketici davranışlarını, firma kararlarını ve farklı piyasa yapılarını (tam rekabet, tekel, oligopol) analiz edebilecek ve bu analizleri pazarlama karması (fiyatlandırma, ürün, dağıtım) ile ilişkilendirebilecektir
3Enflasyon, işsizlik, büyüme, faiz oranları ve döviz kurları gibi makroekonomik göstergeleri takip edebilecek, bu göstergelerin tüketici satın alma gücü ve pazarlama stratejileri üzerindeki olası etkilerini değerlendirebilecektir
4Ekonomideki dalgalanmaların (resesyon, genişleme) ve küresel ekonomik trendlerin pazarlama planları ve tüketici talebi üzerindeki etkisini analiz edebilecektir.
5Ekonomik veri ve modelleri kullanarak rekabetçi piyasa yapısını analiz edebilecek ve firmanın konumlandırmasını değerlendirebilecektir
6Günlük ekonomik olayları ve haberleri eleştirel bir bakış açısıyla okuyup yorumlayabilecek ve bunları mesleki bir perspektifle ilişkilendirebilecektir.
 
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ DERSİN YÜZDESİ
Temel Birimler Dersi
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi