NİĞDE SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / PAZARLAMA / PAZ1004 - EKONOMİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Mikroekonomi ve makroekonomi temel kavramlarını (arz-talep, piyasa türleri, enflasyon, işsizlik vb.) tanımlar
2Ekonomik göstergeleri (GSYİH, enflasyon oranı, döviz kuru) yorumlar ve pazarlama stratejilerine etkisini analiz eder
3 Tüketici davranışlarını ekonomik faktörler (gelir, fiyat, tercihler) açısından analiz eder
4Piyasa yapılarını (tam rekabet, monopol, oligopol) karşılaştırır ve pazarlama taktiklerine etkilerini değerlendirir
5 Uluslararası ekonomi ve küresel pazarların pazarlama süreçlerine etkilerini açıklar
6Ekonomik verileri kullanarak pazarlama planları geliştirir ve rekabet analizi yapar
7Ekonomik dalgalanmaların (resesyon, büyüme) müşteri tercihleri ve satış stratejileri üzerindeki etkilerini değerlendirir.