SNF5107 / KAVRAM YANILGILARININ TEŞHİS VE TEDAVİSİ TEZSİZ YL

Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler

Kazandırılacak Bilgi Ve BecerilerSeviyesi
1Kavramların genel tanımlarını, kavramların sınıflandırılmasını ve kavramların sahip oldukları genel özellikleri bilir. 3
2Kavram öğrenme (geliştirme) süreçlerini, davranışçılara ve bilişselcilere göre kavram öğretiminin doğasını ve kavram oluşturma ve kavram kazanma süreçlerini bilir. 3
3Kavram geliştirmede kullanılan zihinsel süreçleri ve kavram öğretiminin sınıflandırılmasını bilir. 3
4Alternatif (ilk ve yanlış) kavramları, kavram yanılgılarını, oluşma nedenlerini ve kavramsal değişim sürecini bilir. 3
5Kavramsal değişim yaklaşımını ve bu yaklaşımın kullanılabilmesi için gerekli şartları bilir. 3
6Yapılandırmacı öğrenme anlayışında düzenleme sürecini ve bu sürecin oluşabilmesi için gerekli şartları bilir. 3
7Yapılandırmacı öğrenme anlayışı ile kavramsal değişim yaklaşımı arasındaki ilişkileri bilir ve karşılaştırmaları yapar. 3
8Mevcut kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılan değerlendirme tekniklerini bilir (ilk ve son teşhis süreci). 3
9İlk teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlar ve uygular. 3
10Belirlenen kavram yanılgılarının dersin öğretim sürecine nasıl edileceğini ve bunun için gerekli olan öğretim model, yöntem ve teknikleri bilir. 3
11Kavram yanılgılarının giderilerek düzenleme sürecinin başarıyla sonlandırılması için gerekli ispat şartının doğasını ve bu şartı oluşturma sürecini bilir. 3
12Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 4 aşamalı modele uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci). 3
13Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 5E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci). 3
14Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 7E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci). 3
15Son teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlar ve uygular. 3