SNF7105 / İLKOKULDA ETKİLİ FEN ÖĞRETİMİ DR

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Geçmişten günümüze fen eğitiminde yaşanan değişimler ve gelişmeler.Aydın, H. ve Durmuş, S. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Oluşturmacılık. Bahar, M. (Editör), (s. 59-76). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
2Dünyada ve Türkiye’de fen programlarında yaşanan önemli kırılmalar ve gelişmeler.Aydın, H. ve Durmuş, S. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Oluşturmacılık. Bahar, M. (Editör), (s. 59-76). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
3Yapılandırmacı yaklaşımın temel aldığı felsefi akım ve kuramlar.Fosnot, C. T. and Perry, R. S. (2005). Constructivism: A Psychological Theory of Learning. Constructivism: Theory, Perspectives and Practice. (2nd Edition) Fosnot, C. T. (Editor), (p. 8-38). New York: Teachers College Press.
4Yapılandırmacı yaklaşımın sahip olduğu felsefeye eleştirel bir bakış.Saban, A. (2002). Öğrenme Öğretme Süreci. (2. Baskı), Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
5Öznel ve nesnel eğitim anlayışlarından hareketle, davranışçılık, bilişselcilik ve yapılandırmacılık hakkında benzer ve farklı noktalar.Sarıkaya, M., Güven, E., Göksu, V. ve Aka, E. İ. (2010). Yapılandırmacı Yaklaşımın Öğrencilerin Akademik Başarı ve Bilgilerinin Kalıcılığı Üzerine Etkisi. İlköğretim Online, 9 (1), 413-423.
6Yapılandırmacı yaklaşım içinde değerlendirilen öğretim strateji, model, yöntem ve teknikler.Özmen, H. (2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı Öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (1), 100-111.
7Yapılandırmacı yaklaşım içinde değerlendirilen ve ön-son değerlendirme amacıyla kullanılan alternatif araçlar.İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, B. ve Kıyıcı, M. (2002). Fen Bilgisi Eğitimi ve Yapısalcı Yaklaşım. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1 (1), 41-47.
82018 fen bilimleri dersi öğretim programının bilişsel (ünite-konu-kazanım) alan analizi.Vural, B. (2006). Eğitim Öğretimde Planlama Ölçme ve Stratejiler. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
92018 fen bilimleri dersi öğretim programının beceri (süreç, yaşam ve mühendislik becerileri) alan analizi.Vural, B. (2006). Eğitim Öğretimde Planlama Ölçme ve Stratejiler. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
102018 fen bilimleri dersi öğretim programının duyuşsal (tutum-değer-motivasyon- sorumluluk vb) alan analizi.Vural, B. (2006). Eğitim Öğretimde Planlama Ölçme ve Stratejiler. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
11Öğrencilerin bilişsel-devinimsel ve duyuşsal alan yeterliliklerinden doğan anlayışın yaşama nasıl transfer edilerek yaşam tarzı haline getirilebileceği.Evrekli, E., İnel, D., Balım, A. G. ve Kesercioğlu, T. (2009). Fen Öğretmen Adaylarına Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşım Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (2), 134-148.
12Seçilen bir kazanım için gerekli örnek; yöntem-teknik çeşitlemesi, ders materyali ve alternatif ölçme aracı hazırlama.Çetin, O. ve Günay, Y. (2007). Fen Öğretiminde Yapılandırmacılık Kuramının Öğrencilerin Başarılarına ve Bilgiyi Yapılandırmalarına Olan Etkisi. Eğitim ve Bilim, 32 (146), 24-38.
13Kazanılan tüm ders yeterliliklerine uygun örnek bir fen ders planı hazırlama ve uygulama.Asan, A. ve Güneş, G. (2000). Oluşturmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Hazırlanmış Örnek Bir Ünite Etkinliği. Milli Eğitim Dergisi, 147, 13. makale.
14Fen eğitiminde sosyo-bilimsel konular ve sürdürülebilirlik kavramı, bu kavramların içeriğinin öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi.Topçu, M. S. (2017). Socio-scientific issues and teaching. Ankara: Pegem-A Publishing.