1 | Geçmişten günümüze fen eğitiminde yaşanan değişimler ve gelişmeler. | Aydın, H. ve Durmuş, S. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Oluşturmacılık. Bahar, M. (Editör), (s. 59-76). Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
2 | Dünyada ve Türkiye’de fen programlarında yaşanan önemli kırılmalar ve gelişmeler. | Aydın, H. ve Durmuş, S. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Oluşturmacılık. Bahar, M. (Editör), (s. 59-76). Ankara: Pegem A Yayıncılık. |
3 | Yapılandırmacı yaklaşımın temel aldığı felsefi akım ve kuramlar. | Fosnot, C. T. and Perry, R. S. (2005). Constructivism: A Psychological Theory of Learning. Constructivism: Theory, Perspectives and Practice. (2nd Edition) Fosnot, C. T. (Editor), (p. 8-38). New York: Teachers College Press. |
4 | Yapılandırmacı yaklaşımın sahip olduğu felsefeye eleştirel bir bakış. | Saban, A. (2002). Öğrenme Öğretme Süreci. (2. Baskı), Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım. |
5 | Öznel ve nesnel eğitim anlayışlarından hareketle, davranışçılık, bilişselcilik ve yapılandırmacılık hakkında benzer ve farklı noktalar. | Sarıkaya, M., Güven, E., Göksu, V. ve Aka, E. İ. (2010). Yapılandırmacı Yaklaşımın Öğrencilerin Akademik Başarı ve Bilgilerinin Kalıcılığı Üzerine Etkisi. İlköğretim Online, 9 (1), 413-423. |
6 | Yapılandırmacı yaklaşım içinde değerlendirilen öğretim strateji, model, yöntem ve teknikler. | Özmen, H. (2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı Öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (1), 100-111. |
7 | Yapılandırmacı yaklaşım içinde değerlendirilen ve ön-son değerlendirme amacıyla kullanılan alternatif araçlar. | İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, B. ve Kıyıcı, M. (2002). Fen Bilgisi Eğitimi ve Yapısalcı Yaklaşım. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1 (1), 41-47. |
8 | 2018 fen bilimleri dersi öğretim programının bilişsel (ünite-konu-kazanım) alan analizi. | Vural, B. (2006). Eğitim Öğretimde Planlama Ölçme ve Stratejiler. İstanbul: Hayat Yayıncılık. |
9 | 2018 fen bilimleri dersi öğretim programının beceri (süreç, yaşam ve mühendislik becerileri) alan analizi. | Vural, B. (2006). Eğitim Öğretimde Planlama Ölçme ve Stratejiler. İstanbul: Hayat Yayıncılık. |
10 | 2018 fen bilimleri dersi öğretim programının duyuşsal (tutum-değer-motivasyon- sorumluluk vb) alan analizi. | Vural, B. (2006). Eğitim Öğretimde Planlama Ölçme ve Stratejiler. İstanbul: Hayat Yayıncılık. |
11 | Öğrencilerin bilişsel-devinimsel ve duyuşsal alan yeterliliklerinden doğan anlayışın yaşama nasıl transfer edilerek yaşam tarzı haline getirilebileceği. | Evrekli, E., İnel, D., Balım, A. G. ve Kesercioğlu, T. (2009). Fen Öğretmen Adaylarına Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşım Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (2), 134-148. |
12 | Seçilen bir kazanım için gerekli örnek; yöntem-teknik çeşitlemesi, ders materyali ve alternatif ölçme aracı hazırlama. | Çetin, O. ve Günay, Y. (2007). Fen Öğretiminde Yapılandırmacılık Kuramının Öğrencilerin Başarılarına ve Bilgiyi Yapılandırmalarına Olan Etkisi. Eğitim ve Bilim, 32 (146), 24-38. |
13 | Kazanılan tüm ders yeterliliklerine uygun örnek bir fen ders planı hazırlama ve uygulama. | Asan, A. ve Güneş, G. (2000). Oluşturmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Hazırlanmış Örnek Bir Ünite Etkinliği. Milli Eğitim Dergisi, 147, 13. makale. |
14 | Fen eğitiminde sosyo-bilimsel konular ve sürdürülebilirlik kavramı, bu kavramların içeriğinin öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi. | Topçu, M. S. (2017). Socio-scientific issues and teaching. Ankara: Pegem-A Publishing. |