| Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler | Seviyesi |
1 | Kavramların genel tanımlarını, kavramların sınıflandırılmasını ve kavramların sahip oldukları genel özellikleri bilir. | 3 |
2 | Kavram öğrenme (geliştirme) süreçlerini, davranışçılara ve bilişselcilere göre kavram öğretiminin doğasını ve kavram oluşturma ve kavram kazanma süreçlerini bilir. | 3 |
3 | Kavram geliştirmede kullanılan zihinsel süreçleri ve kavram öğretiminin sınıflandırılmasını bilir. | 3 |
4 | Alternatif (ilk ve yanlış) kavramları, kavram yanılgılarını, oluşma nedenlerini ve kavramsal değişim sürecini bilir. | 3 |
5 | Kavramsal değişim yaklaşımını ve bu yaklaşımın kullanılabilmesi için gerekli şartları bilir. | 3 |
6 | Yapılandırmacı öğrenme anlayışında düzenleme sürecini ve bu sürecin oluşabilmesi için gerekli şartları bilir. | 3 |
7 | Yapılandırmacı öğrenme anlayışı ile kavramsal değişim yaklaşımı arasındaki ilişkileri bilir ve karşılaştırmaları yapar. | 3 |
8 | Mevcut kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılan değerlendirme tekniklerini bilir (ilk ve son teşhis süreci). | 3 |
9 | İlk teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlar ve uygular. | 3 |
10 | Belirlenen kavram yanılgılarının dersin öğretim sürecine nasıl edileceğini ve bunun için gerekli olan öğretim model, yöntem ve teknikleri bilir. | 3 |
11 | Belirlenen kavram yanılgılarının dersin öğretim sürecine nasıl edileceğini ve bunun için gerekli olan öğretim model, yöntem ve teknikleri bilir. | 3 |
12 | Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 4 aşamalı modele uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci). | 3 |
13 | Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 5E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci). | 3 |
14 | Kavram yanılgılarının giderilme sürecinde, yapılandırmacı anlayışa uygun öğretim modellerinden 7E modeline uygun, kavramsal değişim yaklaşımı temelli bir dersin öğretim sürecini planlar ve uygular (tedavi süreci). | 3 |
15 | Son teşhis sürecinde kullanılan değerlendirme tekniklerini hazırlar ve uygular. | 3 |