1 | 1 Ders kitabı ve öğretim programı ilişkisinin öğrenilmesi |
2 | 2 Ders kitaplarının eğitim-öğretim sürecindeki yeri ve öneminin belirlenmesi |
3 | 3 "Türkçe Öğretim Programları"nın incelenmesi; geçerli (güncel) öğretim programının içeriğine hâkim olunması |
4 | 4 Türkçe ders kitaplarına ilişkin gerçekleştirilmiş akademik çalışmaların tanınması ve bu çalışmalar odağında ders kitaplarına ilişkin sorunların incelenmesi |
5 | 5 Eski ve yeni Türkçe ders kitaplarının karşılaştırılması; kitaplardaki metinlerin ve etkinliklerin öğretim programına uygunluğu yönünden incelenmesi |
6 | 6 Türkçe ders kitaplarının eğitim ve öğretim ortamlarına sunulana kadar hazırlanma aşamalarının bilinmesi |
7 | 7 Türkçe ders kitaplarına metin seçiminde nelere dikkat edileceğinin bilinmesi (bu konuyla ilgili bilimsel kaynakları, ilgili yasa ve yönetmelikleri ve öğretim programında belirtilen açıklama ve ilkeleri vb.) |
8 | 8 Türkçe ders kitaplarına seçilen metinlerin konu, içerik, dil ve anlatım yönünden "çocuğa görelik" ilkesine uygunluğu yönünden değerlendirme |
9 | 9 Türkçe ders kitaplarındaki metinler için çizilen resimlerin işlevinin bilinmesi |
10 | 10 Türkçe ders kitaplarındaki görsel ögelerle dilsel ögelerin uyumunun bilinmesi |
11 | 11 Türkçe ders kitaplarının iç ve dış yapı özellikleri açısından incelemesi; değerlendirilmesi |
12 | 12 Türkçe Öğretim Programı’na ve ilgili yönetmeliklere uygun, öğrenilen bilimsel içerik kılavuzluğunda, belirli bir temada ve sınıf düzeyinde; bir Türkçe ders kitabı taslağının hazırlanması |