1 | 1 Ders kitabı-öğretim programı ilişkisini ve ders kitaplarının eğitim-öğretim sürecindeki önemini bilir. |
2 | 2 Türkçe ders kitaplarının hazırlanması ile öğretim programının amaç ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi bilir ve değerlendirir. |
3 | 3 Ders kitaplarının dayandığı yasal temelleri ve bu konudaki ölçütleri bilir. |
4 | 4 MEB’in Türkçe ders kitabı değerlendirme ve seçme aşamalarını bilir. |
5 | 5 Bir ders kitabını inceleyebilmek için gerekli inceleme, değerlendirme ve araştırma yapma bilgisine sahip olur. |
6 | 6 Türkçe ders kitaplarındaki dış yapı özelliklerini bilir ve eleştirel olarak değerlendirir. |
7 | 7 Ders kitaplarındaki görsel ögelerin işlevini açıklayabilir. |
8 | 8 Türkçe ders kitaplarında kullanılması gereken dil özelliklerini bilir. |
9 | 9 Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin seçiminde ve bu metinlere dönük etkinliklerin hazırlanmasında hangi bilimsel içerikten hareket etme. |
10 | 10 Türkçe ders kitaplarında kullanılan metinleri eleştirel olarak değerlendirir. |
11 | 11 Türkçe ders kitaplarının dört temel beceriyi ele alış yöntemlerini eleştirel bir bakış açısıyla inceler. |
12 | 12 Türkçe ders kitaplarında dil bilgisi öğretiminin, nasıl olması gerektiğini bilir. |
13 | 13 Ders kitaplarının öğretmen ve öğrenciye kaynaklık ve kılavuzluk ettiğini; ancak tek kaynak olmadığını da bilir. |