1 | Türkçe ders kitaplarının hazırlanması ile öğretim programının amaç ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi bilir ve değerlendirir. |
2 | Ders kitaplarının dayandığı yasal temelleri ve bu konudaki ölçütleri bilir. |
3 | MEB’in Türkçe ders kitabı değerlendirme ve seçme aşamalarını bilir. |
4 | Bir ders kitabını inceleyebilmek için gerekli inceleme, değerlendirme ve araştırma yapma bilgisine sahip olur. |
5 | Türkçe ders kitaplarındaki dış yapı özelliklerini bilir ve eleştirel olarak değerlendirir. |
6 | Ders kitaplarındaki görsel ögelerin işlevini açıklayabilir. |
7 | Türkçe ders kitaplarında kullanılması gereken dil özelliklerini bilir. |
8 | Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin seçiminde ve bu metinlere dönük etkinliklerin hazırlanmasında hangi bilimsel içerikten hareket etme. |
9 | Türkçe ders kitaplarında kullanılan metinleri eleştirel olarak değerlendirir. |
10 | Türkçe ders kitaplarının dört temel beceriyi ele alış yöntemlerini eleştirel bir bakış açısıyla inceler. |
11 | Türkçe ders kitaplarında dil bilgisi öğretiminin, nasıl olması gerektiğini bilir. |
12 | Ders kitaplarının öğretmen ve öğrenciye kaynaklık ve kılavuzluk ettiğini; ancak tek kaynak olmadığını da bilir. |