EĞİTİM FAKÜLTESİ / TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ / TRZ3003 - OKUMA EĞİTİMİ

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

Hafta 
Konular 
Öğrenme Kaynakları 
1Okuma kavramı[1],[3], [4], [7]
2Okumanın unsurları [1],[3], [4], [7]
3Okuma yaklaşımları [7]
4Okuma sürecinin aşamaları [1],[3], [4],
5Metin türleri ve okuma eğitimini etkileyen etmenler[3], [6], [7], [8]
6Okuduğunu anlama becerisini yapılandırma ve değerlendirme sürecinde bilişsel alana seslenen taksonomileri tanıma.[3], [6], [7], [8]
7Bloom, Yenilenmiş Bloom ve Barrett Taksonomilerinin incelenmesi ve bu taksonomilerden hareketle okuduğunu anlama becerisini geliştirmeye dönük soru ve etkinliklerin hazırlanması.[7]
8Eğitim-sürdürülebilirlik ilişkisinin açıklanması; ders kapsamında sürdürülebilirlik üzerine sorumluluk çalışmalarının incelenmesi.[3], [7]
9Okumayı ve okuduğunu anlama sürecini etkileyen etmenler.[2], [4], [5]
10Okuma eğitiminde tür, yöntem ve teknikler tam okuma,seçmeli okuma öğretici metinleri okuma [2], [3], [4], [5]
11Yazınsal metinleri okuma, sesli okuma, sessiz okuma, göz atarak okuma, özetleyerek okuma [2], [3], [4], [5]
12Not alarak okuma, işaretleyerek okuma, tahmin ederek okuma [2], [3], [4], [5]
13Grup olarak okuma, soru sorarak okuma, söz korosu[2], [3], [4], [5]
14Okuma tiyatrosu, ezberleme, metinlerle ilişkilendirme ve değerlendirme. [2], [3], [4], [5]