TRZ3003 / OKUMA EĞİTİMİ

Kaynaklar

 
KAYNAK KİTAPLAR 
11. Arıcı, A., F. (2008). Okuma eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
22. Balcı, A. (2013). Okuma ve anlama eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
33. Dilidüzgün, Ş. (2020). Süreç ve tür odaklı okuma ve yazma eğitimi, Ankara: Anı Yayıncılık.
44. Özbay, M. (2011). Anlama teknikleri: I okuma eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
55. Razı, S. (2008). Okuma becerisi öğretimi ve değerlendirilmesi. İstanbul: Kriter Yayıncılık.
66. Temizkan, M. (2009). Metin türlerine göre okuma eğitimi. Ankara: Nobel.
77. Ülper, H. (2010). Okuma ve anlamlandırma becerilerinin kazandırılması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
88. İ.Seçkin Aydın ve Ö. Yahşi (Ed.), (2021). PISA ve okuma kültürü, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
99. Aslan, C. (2017). Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi. Ankara: Anı Yayınları.
1010. Kavcar, C. , Oğuzkan, F. ve S. Hasırcı (2016). Türkçe Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.



 
DİĞER KAYNAKLAR 
1Karatay, H. (2010). İlköğretim öğrencilerinin okuduğunu kavrama ile ilgili bilişsel farkındalıkları. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, (27), 457-475.
2Topuzkanamış, E., ve Maltepe S. (2010). Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama ve okuma stratejilerini kullanma düzeyleri. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, (27), 655-677.
3Coşkun, E. (2002). Okumanın hayatımızdaki yeri ve okuma sürecinin oluşumu. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, (11), 231-244.
4Bozkurt, B. Ü. (2016). Türkiye’de okuma eğitiminin karnesi: PISA ölçeğinde çıkarımlar. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1673-1686.
5Ülper, H. (2011). Öğrenci açısından okumaya güdüleyici etmenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 941-960.
6Dilidüzgün, Ş. (2011). İlköğretim Türkçe metin çalışmalarında metin türü farkındalığı. içinde G.L. Uzun ve Ü. Bozkurt (Eds.) Theoretical and Applied Researches on Turkish Language Teaching/Türkçenin Eğitimi Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Araştırmalar (ss. 459-474). Essen: Die Blaue Eule.
7Dilidüzgün, Ş. (2013). Ortaokul Türkçe derslerinde oku(ma)dan özet yaz(ma)ya. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 46(2), 47-68.
8Bozkurt, B.Ü. (2019). Türkçe öğretmeni adaylarının metin türlerini kavramlaştırma eğilimleri ve tür farkındalıkları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 86-102.
9Bozkurt, B. Ü. (2018). Okuma ve Yazma Eğitiminde Metin Türlerini Sınıflama Sorunsalı ve Çoklu/Karma Türlerin Öğretimiyle İlgili Öneriler. Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar-10. (Haz. N. E. Uzun, B. Ü. Bozkurt), 75-99, İstanbul: Okan Üniversitesi Yayınları.
10Güneş, F. (2013). Türkçede Metin Öğretimi Yerine Metinle Öğrenme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi: Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6 (11): 603-637.