1 | 1. Okuma eğitiminin temel kavramlarını açıklar. |
2 | 2. Okuma fizyolojisini açıklar. |
3 | 3. Okuma türlerini amaca göre sınıflandırır. |
4 | 4. Okuma engellerini tanır ve buna göre çözüm üretir. |
5 | 5. Eleştirel okuma değişkenlerini kavrar ve uygular. |
6 | 6. Güncel Türkçe Dersi Öğretim Programındaki okuma kazanımlarını inceler ve kavrar. |
7 | 7. Okuma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması ve okuma becerisine yönelik teknikleri açıklar. |
8 | 8. Okuma stratejilerini ve bu stratejilerin ortaokul öğrencilerine nasıl kazandırılacağını bilir. |
9 | 9. Okuduğunu anlama becerisinin kazandırma ve bu beceriyi ölçme -değerlendirme sürecini tüm değişkenleriyle kavrar. |
10 | 10. Okuduğunu anlama becerisini değerlendirmede kullanılan taksonomileri bilir. |
11 | 11. Okuma eğitimi sürecinde kullanılacak ve çocuğa görelik ilkesine uygun uyaranları (dilsel, işitsel, görsel vb.) seçebilir ve eğitim durumunda kullanabilir. |