Publications through 2013-2016
1.
Özpınar, İ.,
Aydoğan Yenmez, A. & Gökçe, S. (2016). An Application of
FlippedClassroomMethod in theInstructional Technologies andMaterial Development
Course. Journal of Educationand Training
Studies, 4(12), 213-226.
2.
Aydoğan
Yenmez, A.,Özpınar, İ., & Seher Mandacı Şahin, S. (2016). Teacher
Training System and Process: Opinions of Teacher Candidates on Teacher Qualifications. Higher Education Studies, 6(3), 114-126.
3.
Köğce, D. (2015). Conceptions and Concept
Images of Prospective Mathematics Teachers in a Teacher Training Program
Regarding Basic Mathematical Concepts. International Journal of Social Sciences
and Education, 5(4), 678-706. (H.W. Wilson Education Full Text tarafından
dizinlenmektedir).
4.
Köğce, D. (2015).
Perspectives of prospective elementary school teachers on feedback in the Mathematics
InstructionI and II courses, Educational Research and Reviews, 10(16),
2250-2267. (ERIC tarafından dizinlenmektedir).
5.
Sahin,
Z.,Aydogan Yenmez, A. & Erbaş, A. K.(2015).Relational Understanding of the Derivative Concept through
Mathematical Modeling: A Case Study. Eurasia Journal of
Mathematics, Science & Technology Education, 11(1),
177-188.
6.
Çetinkaya, G. ve Köğce, D. (2014). Ortaokul Türkçe ve
Matematik Öğretmenlerinin Öğrencilere Verdikleri Sözel Geribildirimlerin
İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 18 (2), 113-136.
7.
Köğce, D. ve Baki, A. (2014).
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Geribildirim Kavramı, Geribildirimin Veriliş
Tarzı ve Zamanlaması ile İlgili İnançları, Gaziantep UniversityJournal of
SocialSciences, 13(3):767-792.
8.
Aykaç, M. ve Köğce, D. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin
Matematik Derslerinde Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanma Durumlarının
İncelenmesi. JOURNAL OF HİSTORY SCHOOL - International Peer-ReviewedJournal
Of SocialSciences. Year
7, Issuc XVII, p. 907-938. Doi Number: http://dx.doi.org/10.14225/Joh445
9.
Köğce, D. (2013).İlköğretim
Matematik Öğretmen Adaylarının İspatın Öğrenmeye Katkısı İle ilgili Görüşleri
ve İspat Düzeyleri (PrimaryMathematics Pre-Sevice Teachers’s Opinions About The
Contribution Of Doing Proof On Learning Mathematics And Their Levels Of Doing
Mathematical Proof), Turkish Studies -
International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or
Turkic, 8(12), 765-776.DoiNumber
:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.5740
10.
Ürey, M., Çepni, S., Köğce, D. ve Yıldız, C. (2013).Serbest
Etkinlik Çalışmaları Dersi Kapsamında Geliştirilen Disiplinlerarası Okul
Bahçesi Programının Öğrencilerin Bazı Matematik Kazanımları Üzerine Etkisinin
Değerlendirilmesi, Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUSED), 10(3),
37-58.
11.
Mandacı Şahin, S., Aydoğan Yenmez, A., Özpınar, İ.
veKöğce, D. (2013).Öğretmen
Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeline Uygun Bir Hizmet Öncesi
Eğitim Programının Bileşenlerine İlişkin Görüşleri / Teacher Candidates’ Views on The Components of a Pre-service
Training Program Based on The Technological Content Knowledge Model. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
[Hacettepe University Journal of Education], Special issue (1), 271-286.
(SSCI tarafından dizinlenmektedir).
12.Gökçe, S., Aydoğan-Yenmez, A. ve
Özpınar, İ. (2016). Matematik öğretmenlerinin geogebra ile hazırlanan çalışma
yaprakları üzerine görüşleri. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi,
7(1), 164-187.
13.Köğce, D.,Özpınar, İ., Mandacı Şahin, S.
ve Aydoğan Yenmez, A. (2014). Öğretim Elemanlarının 21. Yüzyıl Öğrenen
Standartları ve Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Görüşleri, Dicle Üniversitesi
Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (2014)
185-213.
14. Köğce, D., Özpınar, İ.,
Mandacı Şahin, S. ve Aydoğan Yenmez, A. (2014). Öğretim Elemanlarının 21.
Yüzyıl Öğrenen Standartları ve Yaşam Boyu Öğrenmeye İlişkin Görüşleri, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
Dergisi, 22 (2014) 185-213.