GZFT Analizi
Güçlü Yanlar
- Uygun fiziki yapı, paylaşımcı yönetim, teknik donanıma sahip olunması.
- Akademisyen öğrenci diyaloğunun güçlü olması.
- Program ve mezunlar arasındaki güçlü ve etkin iletişimin olması.
- Sektörde kurumsal ve köklü bir geleneğe sahip işletmelerde staj imkanın sağlanması.
- Program ile sektördeki işletmeler arasındaki sürekli ve güçlü işbirliği.
- Programın şehir merkezinde olması.
- Yeterli ve yüksek lisans yapmış akademik kadroya sahip olmak.
- Huzurlu bir çalışma ortamın olması.
- Mezun öğrencilerimizin dikey geçiş yapabilecekleri fakültelerin bulunması.
- Üniversitenin çeşitli birimlerinden sağlanabilecek öğretim elemanı desteği.
Zayıf Yanlar
- Tanıtma eksikliği.
- Çağdaş donanımlı dersliklerin eksikliği.
- Yabancı dil bilgisine sahip personel sayısın azlığı.
- Mesleki alanda uygulama yapma imkanlarının kısıtlı olması.
- Bölüme sponsor katkısının zayıf olması.
- Bölümün Avrupa standartlarında yapılanmasının tamamlanaması.
- Sosyal danışma hizmetlerinin yeterli olmaması.
- Akademisyenlerin motivasyon eksikliği.
- Programa sınavsız geçişin olması nedeniyle gelen öğrencilerin kalitesinin düşmesi.
Fırsatlar
- Üniversitenin diğer birimleriyle iyi iletişim kurabilme.
- Üniversitenin gelişme ve büyüme imkanı.
- Öğretim elemanlarımızın üniversitemiz bünyesinde yüksek lisans ve doktora yapma imkânlarının bulunması.
- Kurumsal reform çabaları.
- İlin artan nüfusuna paralel olarak artan işyeri sayısının yeni iş imkânları doğurması.
- Ekonomide ve sanayide meydana gelen gelişmelere bağlı olarak ara teknik eleman ihtiyacının artması.
- Genç ve dinamik bir akademik kadro yapısının olması.
- Üniversiteye giriş sisteminde yapılacak olumlu değişiklikler.
- Meslek liselerine olan talep artışı.
- Kanuni düzenlemeler ve çevre bilincinin artması ile mezunlarımıza olan ihtiyacın artması.
- Mekatronik teknolojisinin hızlı gelişimi ve yeni teknolojii bilen eleman ihtiyacı.
Tehditler
- Orta öğretimden gelen öğrencilerin akademik eğitim seviyesinin düşmesi.
- Akademik ve idari personelde kadro sorunu.
- Mezunların kamu sektöründe işe girme oranının azalması.
- Mali kaynakların yetersizliği.
- Yüksekokullar arası koordinasyonun zayıf olması.
- Akademisyenliğin cazibesini kaybetmesi.
- Teknolojik gelişmelerin hızlı olması nedeniyle laboratuvar donanımlarının yenilenmesindeki güçlükler.
- Dikey geçiş kontenjanlarının azlığının öğrenci motivasyonunu olumsuz etkisi.
- Üniversitelerde yeni programların açılması ve kontenjanlardaki artış.
Son Güncelleme Tarihi:17.12.2015