SHZ2010 / SOSYAL HİZMETTE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ

DERS HAKKINDA GENEL BİLGİLER

  
Dersin Kodu Dersin Yarıyılı/Yılı   Dersin Türü   Dersin Seviyesi   Dersin Öğretim Dili
     
  
Dersin Adı Teori Uygulama AKTS
Dersin İngilizce Adı
Dersin Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Yardımcı Öğretim Elemanı E Mail
Dersin Amacı
Dersin Kısa İçeriği
Önkoşullar

DERSİN HEDEFLERİ
 
DERSİN HEDEFLERİ 
1Görüşme Tekniklerini Anlamak: Öğrencilerin sosyal hizmet görüşme tekniklerini tanımlayabilme ve ayırt edici özelliklerini belirleyebilme becerisi kazanmalarını sağlamak.
2Etkili İletişim Becerileri Geliştirmek: Öğrencilere bir iletişim biçimi olarak görüşme, dinleme ve sessizlik tekniklerini etkili bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak.
3Sözsüz İletişimi Kullanmak: Öğrencilerin sözsüz iletişim tekniklerini tanımlayabilme ve bu teknikleri görüşmelerde etkili bir şekilde kullanabilme yeteneğini geliştirmek.
4İlişki Kurma ve Problemi Keşfetme: Öğrencilere ilişki kurma, karşılaşma aşaması ve problemi keşfetme aşamalarında gerekli becerileri kazandırmak.
5Sorun Çözme Müdahaleleri: Öğrencilere gelişim aşamasında sorun çözme müdahaleleri ve soru sorma tekniklerini etkili bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak.
6Kültürler Arası Görüşme ve Değerlendirme: Öğrencilere kültürler arası görüşme tekniklerini tanımlayabilme, sorunlu görüşmeleri yönetebilme ve görüşmeleri sonlandırma ve değerlendirme becerisi kazandırmak.
 
DERSİN KATEGORİSİ
DERSİN KATEGORİSİ DERSİN YÜZDESİ
Temel Birimler Dersi
Meslek Bilgisi Dersleri
Uzmanlık/Alan Bilgisi Dersi
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi
Aktarılabilir Beceri Dersi