SNF6117 / Fen Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşım

Kaynaklar

 
KAYNAK KİTAPLAR 
1Aydın, H. ve Durmuş, S. (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Oluşturmacılık. Bahar, M. (Editör), (s. 59-76). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
2Fosnot, C. T. and Perry, R. S. (2005). Constructivism: A Psychological Theory of Learning. Constructivism: Theory, Perspectives and Practice. (2nd Edition) Fosnot, C. T. (Editor), (p. 8-38). New York: Teachers College Press.
3Saban, A. (2002). Öğrenme Öğretme Süreci. (2. Baskı), Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
4Vural, B. (2006). Eğitim Öğretimde Planlama Ölçme ve Stratejiler. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
5Topçu, M. S. (2017). Socio-scientific issues and teaching. Ankara: Pegem-A Publishing.



 
DİĞER KAYNAKLAR 
1Asan, A. ve Güneş, G. (2000). Oluşturmacı Öğrenme Yaklaşımına Göre Hazırlanmış Örnek Bir Ünite Etkinliği. Milli Eğitim Dergisi, 147, 13. makale.
2Çetin, O. ve Günay, Y. (2007). Fen Öğretiminde Yapılandırmacılık Kuramının Öğrencilerin Başarılarına ve Bilgiyi Yapılandırmalarına Olan Etkisi. Eğitim ve Bilim, 32 (146), 24-38.
3Evrekli, E., İnel, D., Balım, A. G. ve Kesercioğlu, T. (2009). Fen Öğretmen Adaylarına Yönelik Yapılandırmacı Yaklaşım Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (2), 134-148.
4Güneş, F. (2009). Türkçe Öğretiminde Günümüz Gelişmeleri ve Yapılandırıcı Yaklaşım. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (11), 1-21.
5İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, B. ve Kıyıcı, M. (2002). Fen Bilgisi Eğitimi ve Yapısalcı Yaklaşım. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1 (1), 41-47.
6Özmen, H. (2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı Öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (1), 100-111.
7Sarıkaya, M., Güven, E., Göksu, V. ve Aka, E. İ. (2010). Yapılandırmacı Yaklaşımın Öğrencilerin Akademik Başarı ve Bilgilerinin Kalıcılığı Üzerine Etkisi. İlköğretim Online, 9 (1), 413-423.
8Ünal, Ç. ve Çelikkaya, T. (2009). Yapılandırmacı Yaklaşımın Sosyal Bilgiler Öğretiminde Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (2), 197-212.
9Yanpar-Şahin, T. (2001). Oluşturmacı Yaklaşımın Sosyal Bilgiler Dersinde Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenmeye Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 1 (2), 463-482.
10Topçu, M. S., Muğaloğlu, E. Z. & Güven, D. (2014). Socioscientific issues in science education: The case of Turkey. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(6), 2327-2348.