1 | Öğrenme Döngüsü yaklaşımı ve yapılandırmacı öğrenme teorisi ile bunlar arasındaki temel farklılıkları bilme. |
2 | Öğrenme döngüsü yaklaşımını bilme. Öğrenme döngüsü yaklaşımına uygun bir ders planlama ve uygulama. |
3 | 4 aşamalı model, 5E ve 7E modellerini bilme (yapılandırmacı yaklaşım). 4A, 5E ve 7E modellerine uygun bir ders planlama ve uygulama. |
4 | Fen ve teknoloji okuryazarlığı ve bu okuryazarlığı oluşturan boyutları bilme. (Kavram Boyutu). Fen bilimlerinin içeriğinde yer alan bilgi yapılarını anlama. (Kavramlar). |
5 | Kavramların genel tanımlarını bilme. Kavramları sınıflandırabilme. Kavramların sahip oldukları genel özellikleri bilme. |
6 | Kavram öğrenme (geliştirme) süreçlerini bilme. Davranışçılara ve bilişselcilere göre kavram öğretimini anlayabilme. Kavram oluşturma ve kavram kazanma süreçlerini anlayabilme. |
7 | Kavram geliştirmede kullanılan zihinsel süreçleri bilme. Kavram öğretimini sınıflandırabilme (Sunuş ve Buluş yoluyla kavram öğretimi). |
8 | Herhangi bir konu veya ünite ile ilgili kavram analizini yapabilme. |
9 | Sunuş yoluyla öğretim stratejisine uygun kavram öğretimini planlayabilme ve uygulayabilme. |
10 | Buluş yoluyla öğretim stratejisine uygun kavram öğretimini planlayabilme ve uygulayabilme. |
11 | Alternatif (ilk ve yanlış) kavramları ve kavramsal değişim sürecini bilme. Kavramsal değişim ve bu değişimin oluşabilmesi için gerekli şartları anlayabilme. |
12 | Kavramsal değişim yaklaşımını uygulayabilme. |
13 | Kavramsal değişim yaklaşımı içerisinde yer alan öğretim yöntem ve tekniklerini bilme. |
14 | Kavramsal değişim metinlerini sınıflandırabilme. Kavram değiştirme metinleri oluşturabilme. |
15 | Kavramsal değişim yaklaşımına uygun ve kavram değiştirme metinleri temelli kavram öğretimini planlayabilme ve uygulayabilme. |