1 | Öğrenme Döngüsü yaklaşımı ve yapılandırmacı öğrenme teorisi ile bunlar arasındaki temel farklılıkları bilir. |
2 | Öğrenme döngüsü yaklaşımını bilir. Öğrenme döngüsü yaklaşımına uygun bir ders planlar ve uygular. |
3 | 4 aşamalı model, 5E ve 7E modellerini bilir. 4A, 5E ve 7E modellerine uygun bir ders planlar ve uygular. |
4 | Fen ve teknoloji okuryazarlığı ve bu okuryazarlığı oluşturan boyutları bilir. Fen bilimlerinin içeriğinde yer alan bilgi yapılarını anlar. |
5 | Kavramların genel tanımlarını bilir. Kavramları sınıflandırır. Kavramların sahip oldukları genel özellikleri bilir. |
6 | Kavram öğrenme (geliştirme) süreçlerini bilir. Davranışçılara ve bilişselcilere göre kavram öğretimini anlar. Kavram oluşturma ve kavram kazanma süreçlerini anlar. |
7 | Kavram geliştirmede kullanılan zihinsel süreçleri bilir. Kavram öğretimini sınıflandırır. |
8 | Herhangi bir konu veya ünite ile ilgili kavram analizini yapar. |
9 | Sunuş yoluyla öğretim stratejisine uygun kavram öğretimini planlar ve uygular. |
10 | Buluş yoluyla öğretim stratejisine uygun kavram öğretimini planlar ve uygular. |
11 | Alternatif (ilk ve yanlış) kavramları ve kavramsal değişim sürecini bilir. Kavramsal değişim ve bu değişimin oluşabilmesi için gerekli şartları anlar. |
12 | Kavramsal değişim yaklaşımını uygular. |
13 | Kavramsal değişim yaklaşımı içerisinde yer alan öğretim yöntem ve tekniklerini bilir. |
14 | Kavramsal değişim metinlerini sınıflandırır. Kavram değiştirme metinleri hazırlar. |
15 | Kavramsal değişim yaklaşımına uygun ve kavram değiştirme metinleri temelli kavram öğretimini planlar ve uygular. |