SNF6118 / İlkokulda Kavram Öğretimi

DERSİN HAFTALIK İÇERİĞİ

 
KONULAR 
KAYNAKLAR 
1Öğrenme Döngüsü yaklaşımı ve yapılandırmacı öğrenme teorisi ile bunlar arasındaki temel farklılıklar. 
2Öğrenme döngüsü yaklaşımı. Öğrenme döngüsü yaklaşımına uygun bir ders planlama ve uygulama. 
34 aşamalı model, 5E ve 7E modelleri. (yapılandırmacı yaklaşım). 4A, 5E ve 7E modellerine uygun bir ders planlama ve uygulama. 
4Fen ve teknoloji okuryazarlığı ve bu okuryazarlığı oluşturan boyutlar. (Kavram Boyutu). Fen bilimlerinin içeriğinde yer alan bilgi yapıları. (Kavramlar) 
5Kavramların genel tanıtımı ve kavram tanımları. Kavramların sınıflandırılması. Kavramların sahip oldukları genel özellikler. 
6Kavram öğrenme (geliştirme) süreçleri. Kavram öğrenme ve kavram öğretimi. Davranışçılara ve bilişselcilere göre kavram öğretimi. Kavram oluşturma ve kavram kazanma. 
7Kavram geliştirmede kullanılan zihinsel süreçler. Kavram öğretiminin sınıflandırılması (Sunuş ve Buluş yoluyla kavram öğretimi).  
8Herhangi bir konu veya ünite ile ilgili kavram analizinin yapılması. 
9Sunuş yoluyla öğretim stratejisine uygun kavram öğretiminin planlanması ve uygulanması.  
10Buluş yoluyla öğretim stratejisine uygun kavram öğretiminin planlanması ve uygulanması. 
11Alternatif (ilk ve yanlış) kavramlar. Kavramsal değişim süreci. Kavramsal değişim ve bu değişimin oluşabilmesi için gerekli şartlar. Kavramsal değişim yaklaşımı. 
12Kavramsal değişim yaklaşımı içerisinde yer alan öğretim yöntem ve teknikleri. 
13Kavramsal değişim metinlerinin sınıflandırılması. Kavram değiştirme metinleri. 
14Kavramsal değişim yaklaşımına uygun ve kavram değiştirme metinleri temelli kavram öğretiminin planlanması ve uygulanması.