Anasayfa
English
İletişim
Hızlı Erişim
Akademik Takvim
Anketler
Bilgi Edinme
Bilgi Paketi
Diş Hekimliği Fakültesi Randevu
Etkinlik Talep Formu
NOHU Login
NUBulut
Öğrenci e-posta
Personel e-posta
Telefon Rehberi
Uzaktan Eğitim Sistemi
Yemek Menü
Yemekhane Sanal Pos
NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paketi
Kurum Hakkında Bilgi
Üniversite Senatosu ve Yönetim Kurulu
Organizasyon Şeması
Akademik Takvim
Genel Bilgi
Genel Giriş Koşulları
Genel Kayıt Prosedürleri
Kurallar ve Yönetmelikler
Önceki Dönemlerin Tanınması
Diploma Eki
Akademik Danışmanlık Düzenlemeleri
AKTS Kredi Dağılımı
İsim ve Adres Bilgileri
Derece Programları
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans
Doktora
Course Catalogue For Exchange Students
Öğrenciler için Genel Bilgiler
Yaşam Giderleri
Barınma Olanakları
Beslenme Olanakları
Sağlık Hizmetleri
Sigorta
Öğrenme Olanakları
Kültürel ve sosyal Faaliyetler
Sportif ve Boş Zaman Faaliyetleri
Öğrenci Kulüpleri
Uluslararası Programlar
Dil Politikası ve Kurslar
Staj
Burs Olanakları
Engelli Öğrenci Olanakları
Öğrenci İşleri
Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
Niğde'de Yaşam
SOZ3005 / FEN ÖĞRETİMİ
Ders Bilgileri
>
Dersin Kodu
Yarıyıl
Dersin Türü
Seviyesi
Dili
Dersin Adı
Teorik
Pratik
Kredi
AKTS
Dersin Koordinatörü
E Mail
Dersin Yardımcı Elemanı
E Mail
Dersin Amacı
Türk Eğitim Sisteminde hayata geçirilen 'yapılandırmacı yaklaşım'ın (2018'de eklenen tüm boyutları dahil) gerekliliklerine uygun bir ilkokul fen öğretim süreci planlama adına gerekli teorik bilgileri vererek, örnek uygulama süreçleri gerçekleştirmek. Ayrıca ilkokul öğrencilerinin tüm okul edinimlerini (bilgi-beceri-duyuş) yaşama transfer etme noktasında, yukarıda belirtilen gerekliliklere ek olarak diğer bazı unsurları da (sosyo-bilimsel konular, sürdürülebilirlik vb.) devreye alarak, onların anlayış geliştirme (etkili birer fen okuryazarı olma anlayışı) süreçlerini gerçekleştirmek ve takibini sağlamak.
Dersin Kısa İçeriği
Dünyada ve Türkiyede geçmişten günümüze fen öğretiminde kullanılan yaklaşımlar ve günümüz modern yaklaşımları hakkında gerekli yeterliliği kazandırmak. Bu modern yaklaşımlardan özellikle yapılandırmacı yaklaşımın avantajları, uygulama sürecinde karşılaşılan problemleri, herhangi bir ilkokul fen konusunda hazırlanan ders planlarına, etkinliklere ve materyallere yapılandırmacılığın temel ilkelerini yansıtma gibi temel aşamaların incelenmesini, analiz edilmesini ve yeni fikirler getirilmesini sağlamak. Ayrıca fen eğitiminde sürdürülebilirlik kavramı. Sürdürülebilirlik kavramı ve anlayışının ilkokul fen bilimleri dersine entegrasyonu. Bu entegrasyon çerçevesinde öğrencilerin edinecekleri anlayışın yaşama transfer edilebilme stratejileri ile takip süreçleri.
Dersin Önkoşulu
N/A