1 | 1. Türkiye’de fen programlarının tarihçesi ve yaşanan değişim ile gelişimler. | |
2 | 2. Piaget ve 'bilişsel gelişim teorisi'... 2.1. zeka - kavram - şema ilişkisi. 2.2. şema teorisi. | |
3 | 3. Piaget ve 'bilişsel gelişim teorisi'... 3.1. bilişsel gelişimde dönemler ve özellikleri. 3.2. bilişsel gelişimde dönem kuralları. 3.3. bilişsel gelişimi etkileyen faktörler. | |
4 | 4. Vygotsky ve 'sosyo-kültürel gelişim teorisi'... 4.1. proximal zone alanı. 4.2. sosyo-kültürel gelişimi etkileyen faktörler. 4.3. BGT ile SKGT'nin nitel yönden karşılaştırılması. | |
5 | 5. Yapılandırmacı yaklaşımın felsefi paradigmaları. | |
6 | 6. Yapılandırmacı yaklaşım - bölüm I... 6.1. yapılandırmacı yaklaşımın anlamı. 6.2. yapılandırmacı yaklaşımın işlevleri. | |
7 | 7. Yapılandırmacı yaklaşım - bölüm II... 7.1. yapılandırmacı yaklaşımın temel özellikleri. 7.2. yapılandırmacı yaklaşımda öğrenme süreci. 7.3. yapılandırmacı yaklaşımın alt türleri. | |
8 | 8. Beceri alanı... 8.1. bilimsel süreç becerileri. | |
9 | 9. Beceri alanı... 9.1. yaşam ve mühendislik becerileri. 9.2. beceri kazandırma süreci. | |
10 | 10. Duyuşsal özellikler alanı... 10.1. ahlaki gelişim teorileri. 11.1 değerler eğitimi. 12.1. tutum ve motivasyon. | |
11 | 11. 2018 fen bilimleri dersi öğretim programının analizi (bilgi-beceri-duyuş alanları). | |
12 | 12. Yapılandırmacı yaklaşım ile ASDÖ anlayışının entegrasyonu. | |
13 | 13. Fen eğitiminde sosyo-bilimsel konuların ele alınışı, öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi. | |
14 | 14. Fen eğitiminde sürdürülebilirlik kavramı, bu kavram içeriğinin öğretim boyutuna entegrasyonu ve takibi. | |