1 | Türkiye’de fen programlarının tarihçesi ve yaşanan değişim ile gelişimleri bilir. |
2 | Piaget'in bilişsel gelişim teorisi ile bu teorinin tüm alt öge ve bileşenlerini bilir. |
3 | Vygotsky'ın sosyo kültürel gelişim teorisi ile bu teorinin tüm alt öge ve bileşenlerini bilir. |
4 | Yapılandırmacı yaklaşımın felsefi paradigmalarını bilir ve karşılaştırır. |
5 | Yapılandırmacı yaklaşımın anlamını ve işlevlerini bilir. |
6 | Yapılandırmacı yaklaşımın temel özelliklerini, bu yaklaşımdaki öğrenme sürecini ve bu yaklaşımın türlerini bilir. |
7 | Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki beceri alanında yer alan bilimsel süreç becerilerini bilir. |
8 | Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki beceri alanında yer alan yaşam ve mühendislik becerilerini bilir ve beceri kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular. |
9 | Piaget ve Kohlberg'in ahlaki gelişim teorilerini bilir ve karşılaştırır. |
10 | Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki duyuşsal özellikler alanında yer alan değerleri bilir ve değer kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular. |
11 | Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki duyuşsal özellikler alanında yer alan tutum - motivasyon ögelerini bilir ve bu ögeleri kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular. |
12 | 2018 fen bilimleri dersi öğretim programının analizini (bilgi-beceri-duyuş alanları) gerçekleştirir. |
13 | Yapılandırmacı yaklaşım ile ASDÖ anlayışının entegrasyonu sağlar ve yaklaşım-strateji-model-yöntem-teknik ilişkilendirmesini yaparak örnek bir ders planlamasını yaparak uygular. |
14 | Sosyo-bilimsel konuların ne olduğunu bilir ve bu içeriği fen derslerine entegre ederek öğretimini ve değerlendirmesini yapar. |
15 | Sürdürülebilirlik kavramının ne anlama geldiğini bilir ve bu kavram içeriğini fen derslerine dahil ederek öğretimini ve takibini yapar. |