SOZ3005 / FEN ÖĞRETİMİ

Dersin Öğrenme Çıktıları

 
Kazandırılacak Bilgi Ve Beceriler 
1Türkiye’de fen programlarının tarihçesi ve yaşanan değişim ile gelişimleri bilir.
2Piaget'in bilişsel gelişim teorisi ile bu teorinin tüm alt öge ve bileşenlerini bilir.
3Vygotsky'ın sosyo kültürel gelişim teorisi ile bu teorinin tüm alt öge ve bileşenlerini bilir.
4Yapılandırmacı yaklaşımın felsefi paradigmalarını bilir ve karşılaştırır.
5Yapılandırmacı yaklaşımın anlamını ve işlevlerini bilir.
6Yapılandırmacı yaklaşımın temel özelliklerini, bu yaklaşımdaki öğrenme sürecini ve bu yaklaşımın türlerini bilir.
7Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki beceri alanında yer alan bilimsel süreç becerilerini bilir.
8Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki beceri alanında yer alan yaşam ve mühendislik becerilerini bilir ve beceri kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular.
9Piaget ve Kohlberg'in ahlaki gelişim teorilerini bilir ve karşılaştırır.
10Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki duyuşsal özellikler alanında yer alan değerleri bilir ve değer kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular.
11Yeni ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programındaki duyuşsal özellikler alanında yer alan tutum - motivasyon ögelerini bilir ve bu ögeleri kazandırma sürecinin planlamasını yaparak uygular.
122018 fen bilimleri dersi öğretim programının analizini (bilgi-beceri-duyuş alanları) gerçekleştirir.
13Yapılandırmacı yaklaşım ile ASDÖ anlayışının entegrasyonu sağlar ve yaklaşım-strateji-model-yöntem-teknik ilişkilendirmesini yaparak örnek bir ders planlamasını yaparak uygular.
14Sosyo-bilimsel konuların ne olduğunu bilir ve bu içeriği fen derslerine entegre ederek öğretimini ve değerlendirmesini yapar.
15Sürdürülebilirlik kavramının ne anlama geldiğini bilir ve bu kavram içeriğini fen derslerine dahil ederek öğretimini ve takibini yapar.