TRK6109 / TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE METİN SEÇİMİ

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı

DÖÇ1DÖÇ2DÖÇ3DÖÇ4DÖÇ5DÖÇ6DÖÇ7DÖÇ8DÖÇ9DÖÇ10DÖÇ11DÖÇ12DÖÇ13DÖÇ14DÖÇ15
155555555       
2       5       
3  555555       
4  555555       
5               
6               
7               
8               
9               
10               
11       5       
12    5          
13               
14               
15               
16               
17               
18               
19               
20               
21               
22               
23               
24               
25               
26               
27               
28               
29               
30               
Katkı Düzeyi: 1:Çok Düşük, 2:Düşük, 3:Orta, 4: Yüksek, 5: Çok Yüksek

TRK6109 / TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE METİN SEÇİMİ
 
Dersin Öğrenme Çıktıları 
1Dilbilimsel açıdan metin kavramını ve özelliklerini kavrar.
2Metin türlerini ve metinlerin düzeye uygunluğuna ilişkin dilbilimsel değişkenleri bilir.
3Çocuk ve gençlik edebiyatı açısından metin seçme ölçütlerini kavrar.
4“Çocuğa görelik” ve “çocuk gerçekliği” kavramlarının alt değişkenlerini bilir ve kavrar.
5Türkçe öğretim programlarını eleştirel bir biçimde inceler.
6Türkçe öğretim programlarındaki metin seçme ölçütlerini bilir.
7Sürdürülebilirlik ile eğitim arasındaki ilişkinin farkına varır ve sosyal sorumluluk çalışmaları ile sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi bilir.
8Türkçe öğretiminde kullanılmak üzere düzeye uygun dilsel araçları seçebilir.