1 | Dilbilimsel açıdan metin kavramını ve özelliklerini kavrar. |
2 | Metin türlerini ve metinlerin düzeye uygunluğuna ilişkin dilbilimsel değişkenleri bilir. |
3 | Çocuk ve gençlik edebiyatı açısından metin seçme ölçütlerini kavrar. |
4 | “Çocuğa görelik” ve “çocuk gerçekliği” kavramlarının alt değişkenlerini bilir ve kavrar. |
5 | Türkçe öğretim programlarını eleştirel bir biçimde inceler. |
6 | Türkçe öğretim programlarındaki metin seçme ölçütlerini bilir. |
7 | Sürdürülebilirlik ile eğitim arasındaki ilişkinin farkına varır ve sosyal sorumluluk çalışmaları ile sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi bilir. |
8 | Türkçe öğretiminde kullanılmak üzere düzeye uygun dilsel araçları seçebilir. |