Zorunlu Ders
|
GDM2002 ENSTRÜMENTAL GIDA ANALİZLERİ
|
2
|
2
|
5
|
Gıda kimyası ve gıda kalite kontrol analizlerinde kullanılacak alet ve ekipmanlar, spektrofotometrik yöntemler, optik spektrometri için cihazlar, moleküler absorpsiyon spektroskopisi, moleküler flüoresans spektroskopisi, atomik spektroskopi, gaz kromatografisi, sıvı, ince tabaka ve kağıt kromatografisi, yüksek performanslı sıvı kromatografisi, elektrokimyasal yöntemler ve jel elektroforez yöntemleri.
|
Zorunlu Ders
|
GDM2004 GIDA KİMYASI
|
4
|
0
|
5
|
Gıda bileşenleri, su ve su aktivitesi, şekerlerin sınıflandırılması ve konfügürasyonları, mono, oligo ve polisakkaritler, amino asitlerin ve proteinlerin yapıları ve özellikleri, lipitlerin sınıflandırılması ve kimyasal bileşimi, vitaminler, mineraller ve eser elementler, gıda katkı maddelerinin genel özellikleri, enzimler, doğal toksik maddeler ve kontaminantlar, fenolik bileşikler ve doğal renk maddeleri, doğal olarak gıdalarda bulunan lezzet maddeleri, Maillard tepkimesi, enzimatik esmerleşme, lipit hidrolizi ve oksidasyonu, vitamin kayıpları, pigmentlerin parçalanması ve gıda bileşenlerinin fonksiyonel özellikleri.
|
Zorunlu Ders
|
GDM2006 TERMODİNAMİK
|
3
|
0
|
4
|
Termodinamiğin temel kavramları, termodinamik sistem ve özellikleri, saf maddenin özellikleri, kapalı ve açık sistemler için termodinamiğin birinci yasası, ikinci yasa ve entropi, tersinmezlik ve kullanılabilirlik, güç çevrimleri, soğutma çevrimleri, termodinamik özellik bağıntıları, gaz karışımları, iklimlendirme, kimyasal reaksiyonlar, kimyasal denge ve faz dengesi.
|
Zorunlu Ders
|
GDM2008 OLASILIK VE İSTATİSTİK
|
3
|
0
|
4
|
İstatistiğe giriş; rastgele değişken; frekans analizi ve tanımlayıcı istatistikler; dağılım ölçüleri; olasılık ve olasılık dağılımları; örnekleme; güven aralığı; örnekleme dağılımları; parametrik veya non-parametrik çoklu karşılaştırma testleri; varyans analizi; regresyon ve korelasyon analizi konularını içermektedir.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2010 BESLENME
|
2
|
0
|
5
|
Gıda, beslenme ve sağlık ilişkileri, temel besleyici ögeler ve fonksiyonları, fonksiyonel ve toksik bileşenler, sindirim, glukoliz, sitrik asit döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon, glukoneogenez, karbonhidrat metabolizması, biyolojik oksidasyon, fotosentez, lipit metabolizması, aminoasit metabolizması gıda işleme tekniklerinin gıdaların besleyici kalitelerine etkileri, özel gruplar için doğru ve sağlıklı beslenme prensipleri, farklı gruplar için diet programı hazırlanması.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2012 GIDA VE SAĞLIK
|
2
|
0
|
5
|
Gıda bileşenlerinin beslenme açısından önemi ve sağlık üzerine etkileri, glukoliz, sitrik asit döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon, glukoneogenez, karbonhidrat metabolizması, biyolojik oksidasyon, fotosentez, lipit metabolizması, aminoasit metabolizması hastalıklardan korunma ve tedavisinde ve hastalıkların oluşmasında gıda bileşenlerinin rolleri, gıdalarda doğal olarak bulanan ve sonradan teknolojik işlemler sonucu oluşan toksik maddelerin insan sağlığı üzerine etkileri, biyoaktif gıda bileşenleri, probiyotikler, prebiyotikler, sinbiyotikler
|
Seçmeli Ders
|
GDM2014 İLK YARDIM
|
2
|
0
|
4
|
İlkyardımın tanımı, amacı İlk yardımın temel uygulamaları, KBK, ilkyardımcının özellikleri, hasta/yaralının değerlendirilmesi (I., II. değerlendirme), temel yaşam desteği (CPR) maket üzerinde uygulanması, yetişkinde, çocukta, bebekte TYD uygulanması, heimlich manevrası, solunum yolu tıkanması, kanamalarda ilk yardım, şokta ilk yardım, yaralarda ilkyardım, yanıklar ve donmalarda ilk yardım, kırık ve çıkıklarda ilk yardım, pansumanlar ve sargılar, kafa ve omurga yaralanmaları, diğer aciller; kalp krizi, DM, bilinç düzeyinde bozulma, bayılma, koma, zehirlenmeler, boğulmalar, yaralıların kurtarılması ve taşınması.
|
Staj Dersi
|
GDM2016 STAJ
|
0
|
0
|
3
|
Gıda ile ilgili kurum ve kuruluşlarda mesleki bilgi, görgü, beceri ve tecrübe sahibi olmaya yönelik uygulamalar.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2018 HALK OYUNLARI
|
2
|
0
|
4
|
Anadolu Türk Halk Oyunlarının ortaya çıkışı, Halk oyunlarının bölgelere göre ayrılışı, Bölgesel halk dansları örnekleri, Türk halk müziğinin tarihi, türkü kavramı, halk müziği türleri, yöresel halk müziği örnekleri.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2020 YAŞAM BOYU SPOR
|
2
|
0
|
4
|
Yaşam boyu sporun tanımını yapabilme, tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinme, yaşam boyu spor felsefesinin kavranması, yaşam boyu spor aktivitelerine katılım ve planlama yapabilme yeterliliği kazanmak, öğrencilerin çevresini tanıması, tabiat ve doğa sevgisinin oluşturulması, kültürel ve sosyal etkinlikler, geziler, doğa yürüyüşlerinin yaptırılması.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2024 DOĞAL AFETLER VE EĞİTİMİ
|
2
|
0
|
4
|
Acil durum yönetimi, tehlike, acil durum, afet; afetin tarihçesi, doğal afetler, atmosferik afetler, jeolojik afetler, hidrojeolojik afetler, sismik afetler, teknolojik afetler, baraj patlamaları, yangınlar, trafik kazaları, tehlikeli maddeler, nükleer kazalar, tehlike analizi, acil durum yönetiminin dört evresi, kaynaklar, katılımcılar, önemli fonksiyonlar, kaynak gereksinimi, özel sektör kaynakları, yardım isteme, entegre acil durum yönetimi kavramı, dört evre (hazırlık, zarar azaltma, müdahale, iyileştirme), koordinasyon, iletişim, komuta zinciri, acil durum yönetiminde fonksiyonel gruplar, acil durum yönetiminde ilişkiler, organizasyonlar arası koordinasyon, katılımcıların rolü, vatandaşlar, özel sektör, hükümet, örnek uygulama, acil durum yöneticiliği mesleği.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2030 FOTOĞRAFÇILIK
|
2
|
0
|
4
|
Fotoğraf sanatının genel tekniklerinin kavratılıp, günümüzdeki teknik gelişmeler ışığında incelenip tanınması ve fotoğraf çekimi ve uygulamalarının yapılması.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2038 SANAT TARİHİ
|
2
|
0
|
4
|
Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel ve duygusal gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve öneminin kavratılması amaçlanmaktadır; yaratıcılık sanat ve estetik duyarlılık eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekânların kullanımı ve müzelerin önemi.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2040 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI
|
2
|
0
|
4
|
Geleneksel Türk el sanatlarının türlerini bilme, tanıma, el sanatlarının bilim, teknik ve sanatla olan ilişkisini kurma, geçmişten günümüze Türk el sanatlarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olma, günümüz Türk el sanatlarının üretimlerindeki sorunlarla ilgili bilgi sahibi olma geleneksel Türk el sanatlarının tanıtımı ve pazarlaması ile ilgili öneriler geliştirme.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2048 SOSYOLOJİYE GİRİŞ
|
2
|
0
|
4
|
Sosyoloji biliminin temel kavramları, sosyolojide yöntem, toplumsal yapı ve toplumsal değişme, birey ve toplum, toplum ve kültür, toplum ve aile, toplum ve siyaset, toplum ve ekonomi, sosyal tabakalaşma, toplum ve eğitim, toplum ve sağlık, kentleşme ve göç, toplum ve din, toplum ve suç.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2054 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ
|
2
|
0
|
4
|
Bilim tarihini, tarihsel kronoloji çerçevesinde felsefi olarak ele almak.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2058 KENTLEŞME SORUNLARI
|
2
|
0
|
4
|
Kentleşmenin tanımı, nedenleri ve günümüze kadar kentleşmenin gelişimi; kentleşme-kalkınma ilişkisi, kentleşme ve toplumsal değişim ve siyasal davranışların değişimi; kent tanımları ve kent kuramları; küreselleşme ve kentler, gecekondu, konut politikası.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2060 RUSÇA
|
2
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
GDM2062 KAZAKÇA
|
2
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
GDM2064 DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI
|
2
|
0
|
4
|
İnsan hakları kavramını, insan haklarının tarihsel gelişimini, insan haklarının ulusal ve uluslararası düzeyde korunmasını, 1982 Anayasasının benimsediği temel hak ve hürriyetler sistemini öğretmektir.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2070 İLETİŞİM
|
2
|
0
|
4
|
İletişimin tanımı, önemi iletişimle ilgili temel kavramlar, iletişimin kökeni ve gelişimi, iletişim modelleri, iletişim türleri, sözlü, yazılı, sözsüz iletişim, iletişim engelleri, iletişim araçları, iletişimin bireysel ve örgütsel yararları.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2072 ALMANCA
|
2
|
0
|
4
|
Öğrencilere, Almancanın iletişim aracı olarak kullanıldığı farklı çevrelerde kendilerini ifade edebilmeleri, bilgi alışverişinde bulunabilmeleri ve dil öğrenimlerini gelecekte de devam ettirebilmeleri için, gereksinim duyabilecekleri basit, temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2074 ÇİNCE
|
2
|
0
|
4
|
|
Seçmeli Ders
|
GDM2076 ACADEMIC WRITING
|
2
|
0
|
4
|
Bu derste, öğrenciler çoğu basit yazma görevini - mektup, telgraf, teleks, e-mail, rapor vb- gerçekleştirmede ihtiyaç duyacakları dili öğrenecekler ve pratik yapacaklardır.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2078 AKADEMİK YAZMA
|
2
|
0
|
4
|
Akademik yazmaya giriş, derleme, önceki çalışmaları ve güncel çalışmalar ile arsındaki ilişki kurmak, materyal ve metot, bulgular, sonuçlar, özet yazımı, copyright ve etik kuralları. Tez rapor ve özgeçmiş yazma.
|
Seçmeli Ders
|
GDM2088 GİRİŞİMCİLİK
|
4
|
0
|
4
|
X
|